هشتمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی کشور برگزار می گردد

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : هشتمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی کشور با مشارکت مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، در هشتمین جشنواره پژوهش های دانش آموزی کشور دستاوردهای علمی و تحقیقاتی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود و دانش آموزان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مرحله اول این جشنواره در ۱۳ آبان ۹۱ برگزار شد که دانش آموزان ابتدایی راهنمایی و متوسط کشور در قالب ۱۰۰۰ گروه به رقابت پرداختند و ۶۰۰ گروه از این میان به مرحله دوم جشنواره راه یافتند.

رقابت های دور دوم هشتمین جشنواره پژوهش‌های دانش آموزی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۲ در چهار بخش نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات و کارگا‌ه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

دربخش نمایشگاهی۲۰۰ گروه از این دانش آموزان تازه‌ترین دستاوردهای خود را ارائه می‌دهند و ۲۰۰ گروه دیگر در ۱۶ کلاس، سمینارهای خود را ارائه داده و داوران دانشگاه شهید بهشتی برگزیدگان این بخش را معرفی می‌کنند، این سمینارها با گرایش‌های علوم انسانی، فنی مهندسی، پزشکی، داروسازی، ریاضی، فیزیک، نجوم، هنر و کامپیوتر برگزار می گردد.

در بخش مسابقات هم ۱۰۰ گروه دانش آموزی ابداعات، اختراعات و پژوهش های خود را در مورد ماشین های کمیکار، گرایش مسابقات رباتیک شامل روبات های مسیر یاب، ربات های جنگجو، امدادگر، و گرایش مسابقات هوافضا ،گلایدر، گرایش موشک آبی و هاور کرافت ارائه کرده و رقابت می کنند.

بخش کارگاهی علمی آموزشی این جشنواره با گرایش شیمی، فیزیک، زیست شناسی و آزمایش برگزار خواهد شد.

افراد برگزیده هشتمین جشنواره پژوهش های دانش آموزی کشور علاوه بر دریافت جوایز نفیس، تندیس ویژه جشنواره را دریافت خواهند کرد، برای تمامی دانش آموزان شرکت کننده حساب پس اندازه ویژه‌ای افتتاح شده و بانک انصار و  بانک مهر اقتصاد نیز به نفرات برگزیده هدیه نقدی ویژه‌ای اهدا می‌کنند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.