هشتمین حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب توکیو

به گزارش روز شنبه ایرنا از کانون پرورش فرهنگی کودکان ونوجوانان، نمایشگاه بین المللی کتاب توکیو از ۱۵ تا ۱۸ تیر ماه برگزار شد و دو روز اول آن به صورت تخصصی به مذاکرات مربوط به خرید و فروش کپی رایت اختصاص یافت.

در این دو روز، فقط دست اندرکاران صنعت نشر مجاز به بازدید از نمایشگاه بودند.

در این میان، کانون پرورش فکری که بیش از ۱۲۰ عنوان از کتاب‌های منتخب و برگزیده خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده بود، مذاکرات مفیدی را با نزدیک به ۲۰ ناشر خارجی به ویژه ناشران ژاپنی به منظور معرفی و فروش حق تالیف کتاب‌های خود انجام داد.

کتاب‌های عرضه شده کانون در نهمین نمایشگاه کتاب توکیو شامل کتاب‌های تصویری، مجموعه رمان نوجوان، کتاب‌های الکترونیک، کتاب‌های صوتی و کتاب فیلم‌ بود.

در بخش کودک این نمایشگاه، ناشرانی از کشورهای ایتالیا، ژاپن، برزیل، بلژیک، ایران، مالزی و کره حضور داشتند.

روزهای سوم و چهارم نمایشگاه کتاب توکیو نیز به بازدید عموم و افراد علاقه‌مند اختصاص یافته بود.

بر همین اساس، علاوه بر کانون از ایران، انتشارات قدیانی با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و مجمع جهانی اهل بیت(س) نیز در این نمایشگاه حضور داشت.

نمایشگاه بین المللی کتاب توکیو یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین المللی کتاب در سطح جهان و بزرگترین نمایشگاه کتاب در سطح آسیا است.

در این نمایشگاه، بیش از ۸۰۰ ناشر از سراسر دنیا گرد هم جمع شدند تا به تبادل حق مولف و مذاکره جهت انجام همکاری‌های مشترک بپردازند.

همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب ژاپن، در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی توکیو، دو نمایشگاه دیگر با عناوین نمایشگاه بین المللی کتاب‌های الکترونیک و نمایشگاه موقعیت‌های شغلی و سرمایه گذاری در ژاپن نیز در این مکان برگزار شد.

فراهنگ ** ۹۱۷۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۰۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.