هشدار بانک جهانی به کشورهای پیشرفته

۲۷م دیماه ،

بینا- بانک جهانی روز سه‌شنبه گفت: روند کند و نا‌امید کننده بهبود اقتصادی کشورهای توسعه یافته، اقتصاد جهانی را از رشد و ترقی باز می‌دارد.
به گزارش بینا به نقل از رویترز، بانک جهانی روز سه‌شنبه گفت: روند کند و نا‌امید کننده بهبود اقتصادی ملت‌های توسعه یافته، اقتصاد جهانی را از رشد و ترقی باز می‌دارد.
بر اساس این گزارش، ‌طبق پیش‌بینی بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی امسال به ۲٫۴ درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که رشد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۱۲، ۲٫۳ درصد بوده‌است. بانک جهانی در آخرین پیش‌بینی خود در ژوئن اعلام کرده‌بود: رشد تولید ناخالص داخلی در ۲۰۲۴ به ۳ درصد خواهد رسید.
این گزارش افزود، بانک جهانی اخطار داد که نبرد سیاسی در آمریکا بر سر افزایش سقف استقراض و کاهش مخارج، می‌تواند سبب لطمه به رشد اقتصادی،‌ از دست رفتن اطمینان نسبت به دلار و دلسرد کردن بازار‌های مالی شود.
بانک جهانی، هم‌چنین،‌ پیش‌بینی‌ خود را از رشد اقتصادی کشور‌های در حال توسعه ‌در ۲۰۲۴، که در سال قبل با کمترین افزایش همراه بود، از ۵٫۹ درصد افزایش اعلام شده در ژوئن، به ۵٫۵ درصد کاهش داد.
بانک افزود: رشد اقتصادی در این کشورها باید به‌ آرامی افزایش یابد، به‌طوریکه سال بعد به ۵٫۷ درصد، و در ۲۰۲۴ به ۵٫۸ درصد برسد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.