هشدار بان کی مون نسبت به درگیری احتمالی میان سوریه و ترکیه

aljazeera66-2.jpeg

بان کی مون با تاکید بر این که پیامدهای بحران سوریه بر لبنان و افزایش ناآرامی‌ها در مرزهای مشترک ترکیه و سوریه بسیار خطرناک است از کشورهای اهدا کننده خواست تا کمک‌‌های خود را برای حمایت از آوارگان سوری افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نسبت به اوضاع “بسیار خطرناک” در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه و پیامدهای بحران سوریه به لبنان هشدار داد.

وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن فصل زمستان کشورهای اهدا کننده نیز باید کمک‌های خود را برای برآورده کردن نیازهای آوارگان سوری که تعدادشان به بیش از ۳۰۰ هزار تن در کشورهای همسایه است، افزایش دهند.

دبیرکل سازمان ملل با هشدار نسبت به هر گونه درگیری احتمالی میان ترکیه و سوریه اظهار کرد: اوضاع در سوریه به صورت مصیبت باری بحرانی می‌شود و مشکلات بسیاری را در خصوص ثبات کشورهای همسایه سوریه و کل منطقه بوجود می‌آورد.

وی نگرانی شدید خود را نسبت به ارسال پی در پی سلاح به مخالفان سوری اعلام کرد و از تمامی گروه‌های درگیر خواست تا به اقدامات خشونت آمیز پایان دهند و به سمت راه حل سیاسی بروند، چراغ که آن تنها راه برای خارج شدن از بحران کنونی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.