هشدار “حریت”به دولتمردان ترکیه/آتش بیار معرکه در سوریه نباشید

به گزارش خبرگزاری مهر، ” یوسف کانلی” تحلیلگر روزنامه “حریت”  چاپ ترکیه با اشاره به انفجارهای اخیر در مناطق مرزی ترکیه درباره مداخله دولتمردان ترکیه در مسائل سوریه هشدار داد.

این تحلیلگر ترک با اشاره به گزارش سرویسهای اطلاعاتی ترکیه معتقد است به علت سیاستهای دولت ترکیه در پذیرش آوارگان سوری و درگیری ها در سوریه ، ترکیه تبدیل به هتلی مجانی برای آواره ها شده است که تا الان حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای دولت ترکیه هزینه داشته است.

وی معتقد است دولت ترکیه با پذیرفتن آوارگان سوری اقدام به وارد کردن بحران سوریه به داخل خاک ترکیه می کند به طوریکه مناطقی مثل هاتایا و قاضیان تپ تبدیل به مناطقی ناامن در ترکیه شده اند و ازهمه بدتر اینکه همکاری دولت ترکیه با سنی های افراطی مخالف سوری، ترکیه را تبدیل به جبهه نبرد درگیری های قومیتی سوریه کرده است.

تحلیلگر ترک نتیجه سیاستهای غلط دولتمردان ترکیه را ربوده شدن اتباع ترک در لبنان، تشدید حملات کردها از مرزهای سوریه و انفجارهای اخیردر مناطق مرزی می داند .

کانلی در پایان با هشدار به مقامات ترک در خصوص مداخله اان در درگیری های سوریه می نویسد : آتش بیار معرکه در خانه همسایه شدن نهایتا هزینه های سنگینی برای ترکیه خواهد داشت. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.