هشدار: خبر قلابی در جامعه‌ی مجازی فیس بوک، کاربران را فریب می‌دهد

یک خبر قلابی در جامعه‌ی مجازی فیس بوک به وسعت در حال گسترش است که کاربران را ترغیب می‌کند که آن خبر را به اشتراک بگذارند تا برای استفاده از فیس بوک مجبور به پرداخت پول نباشند.

این خبر فریب‌کارانه می‌گوید فیس بوک برای اشتراک کاربران برنامه‌ی جدیدی دارد که شامل سه نوع اشتراک برنز، نقره‌ای، و طلایی است و هر کدام قیمتی دارد. این متن می‌گوید که کاربران می‌توانند با به اشتراک گذاشتن این متن با دوستان خود تا پایان نیمه‌شب از پرداخت پول برای عضویت در فیس بوک معاف شوند. و اگر این کار را نکنند، دفعه‌ی بعدی که می‌خواهند وارد فیس بوک بشوند باید هزینه‌ی اشتراک را بپردازند.

اگر شما هم دیدید دوستانتان این متن را به اشتراک می‌گذارند، به آن‌ها لطف کرده و آن‌ها را از جعلی بودن آن آگاه کنید.

فیسبوک

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، یکی از نشانه‌هایی که کاربران را از جعلی بودن آن آگاه می‌سازد این است که نوشته با به اشتراک گذاشتن این متن تصویر آواتار شخص به رنگ آبی درمی‌آید، در صورتی که در عمل چنین اتفاقی نیافتاده است.

همانگونه که Sophos می گوید، این متن به این خاطر پخش شده است که کاربران فکر می‌کنند با این کار لطفی در حق دوستانشان کرده‌اند.

کاربران آگاه همواره به یاد خواهند داشت که فیس بوک بارها گفته است شبکه‌ی مجازی همیشه برای کاربران مجانی خواهد بود، البته این مطلب در هفته‌ی گذشته به خاطر اینکه فیس بوک اجازه داد کاربران در ازای انتشار پست‌های خصوصی پیشرفته پول بپردازند، از صحتش کاسته شد.

خبر های مرتبط:

  1. سایت دختر؛ جامعه مجازی دختران و زنان فارسی زبان
  2. باز تولید دانش، ثروت و قدرت در جامعه مجازی
  3. صدای سلامت در جامعه مجازی کلوب به گوش می رسد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.