هشدار دربارهٔ امنیت داده‏‌ها در مرورگر کروم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کار‌شناسان امنیتی به کاربران مرورگر اینترنتی گوگل کروم اخطار داده‌‏اند که هنگام تایپ اطلاعات مهم خود در این مرورگر باید دقت بسیاری به خرج دهند. 
 
chrome
 
به گزارش وب‌‏سایت pcworld، پژوهشگران شرکت امنیتی آیدنتیتی فایندر (Identity Finder) اخطار داده‌‏اند که کاربران هنگام تایپ اطلاعات شخصی و مهمی مثل اطلاعات حساب خود در گوگل کروم باید دقت بسیاری به خرج دهند چون آسیب‏‌پذیری‌‏های این مروگر ممکن است به سرقت این اطلاعات منجر شود. 
پژوهشگران این شرکت استدلال کرده‌‏اند که مرورگر کروم اطلاعات تایپ شده را به صورت متون ساده (Plain text) در وب هسیتوری خود و بر روی یک درایو سخت‏‌افزاری ذخیره می‌‏کند. هر‌گاه کاربر‌‌ همان اطلاعات را در فرم‌‏های دیگری وارد می‌‏کند، کروم اطلاعات ذخیره شده قبلی را دوباره بازیابی می‌‏کند تا کار وارد کردن اطلاعات برای کاربر آسان‏‌تر شود، اما این کار سبب به خطر افتادن امنیت اطلاعات وی می‌‏شود. 
پژوهشگران این شرکت با طراحی یک بدافزار آزمایشی موفق شدند اطلاعات و داده‌‏هایی را که کروم ذخیره می‌‏کند، به سرقت ببرند. آن‌ها به گوگل پیشنهاد کرده‌‏اند که برای پیشگیری از خطراتی از این دست باید اطلاعات را قبل از ذخیره شدن رمزگذاری کند. 
شرکت گوگل نیز در واکنش به این ادعا‌ها گفته است این شرکت فروشنده محصولات امنیتی، موضوع کم ‏اهمیتی را بزرگ کرده و در مورد آن مبالغه می‌‏کند، چرا که گوگل کنترل کامل نحوه ذخیره شدن چنین داده‌‏هایی را به کاربران سپرده است. این غول جستجوگر در اظهارنظری گفته است گوگل قبل از ذخیره داده‏‌هایی مثل اطلاعات کارت‌‏های اعتباری و غیره از کاربران می‌‏پرسد که آیا اجازه می‌‏دهند داده‏‌هایشان ذخیره شود یا نه. علاوه بر این، کاربران می‌‏توانند اطلاعات ذخیره شده را به کمک سیستم عامل خود رمزگذاری کنند. 
شرکت آیدنتیتی فایندر عمدتاً در زمینه طراحی و عرضه نرم‌‏افزارهایی تخصص دارد که می‌‏توانند اطلاعات حساس و مهم ذخیره شده بر روی رایانه‏‌های شخصی را بیابند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.