هشدار دربارهٔ واردات خودروهای هندی به ایران

۰۲خردادماه،

در شرایطی که چندی پیش مقام‌های هندی از توافقاتی برای صادرات قطعه و خودرو به ایران خبر داده بودند اما بعضی کارشناسان داخلی این محصولات را دارای سطح کیفی لازم برای واردات به کشور نمی‌دانند.

ممتازنیوز: شهرام آزادی – عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – در گفت‌وگو با ایسنا  در این باره اظهار کرد: خودروهای هندی کیفیت پایینی داشته و واردات آن‌ها به صلاح صنعت خودرو داخلی نخواهد بود.

وی ادامه داد: صنعت خودروی هند اگرچه در بخش خودروهای الکتریکی و نانو به توفیقاتی دسته یافته اما در رابطه با تولید خودروهای معمولی صنعتی عقب مانده محسوب می‌شود.

آزادی با بیان این‌که خودروهای هندی از قیمت پایینی برخوردار می باشند، خاطرنشان کرد: اما در مقابل کیفیت این خودروها پایین بوده و حتی پایین‌تر از بعضی خودروهای قدیمی در حال تولید در داخل کشور است.

وی ادامه داد: قطعات هندی نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند به‌گونه‌ای که قطعه‌سازان ایرانی از لحاظ دانش فنی و سطح کیفی در حد قابل ملاحظه‌ای پیشرفته‌تر از آنها می باشند.

عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز شاهد واردات بعضی قطعات خودرویی از هند هستیم که در بررسی‌های صورت گرفته کیفیت آنها تایید نشده و تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت خودروهای داخلی داشته‌اند. 


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.