هشدار درباره عواقب جنگ سایبری آمریکا با ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

کارشناس آمریکایی درباره عواقب جنگ سایبری آمریکا با ایران اخطار داد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، بروس ریدل در سخنانی در نشست موسسه تحقیقاتی بروکینگز در واشنگتن گفت:« جنگ سایبری بین آمریکا و ایران بسیار قابل تامل است. ما دقیقا نمی دانیم که گستره جنگ سایبری آمریکا با ایران تاچه اندازه است. منبع اصلی در این خصوص مقاله ای است که چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز منتشر نمود.

واقعیت این است که آمریکا در سالهای اخیر با ایران درگیر جنگ سایبری بزرگی بوده است. حالا دلایل خوبی در دست داریم دال بر اینکه ایران نیز در این جنگ سایبری مقابله iبه مثل می نماید و اهداف سایبری آمریکا را در منطقه هدف قرار می دهد. اهداف مدنظر ایران در این زمینه، شرکای آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی و قطر و تاسیسات نفت و گاز این کشورها است. با این اوصاف ، ما وارد عرصه ای می شویم که بسیار خطرناک است. اگر ایران با حمله سایبری صنایع نفت عربستان سعودی را تعطیل کند، آمریکا غافلگیر خواهد شد.

اگر تاسیسات نفتی عربستان کاملا تعطیل شود، آمریکا چه کار خواهد نمود؟ آیا در این صورت، آمریکا تاسیسات نفتی ایران را iبه تعطیلی خواهد کشاند؟در این صورت چه وضعی برای مردم آمریکا پیش خواهد آمد و قیمت بنزین در آمریکا چقدر خواهد شد؟ این مسئله بسیار مهم است. ما وارد عرصه بسیار مهم (جنگ سایبری) شده ایم. اما باتوجه iبه اینکه برنامه مذکور بسیار محرمانه است بحثهای جدی در این زمینه در سطح دولتی و iبه صورت باز وجود ندارد. در موسسه های پژوهشی و تحقیقاتی آمریکا در این زمینه صحبت می گردد اما  سران آمریکا از صحبت نمودن در این خصوص اجتناب می نمایند.»


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.