هشدار دیده‌بان حقوق بشر iبه رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

elnashra4.jpg8.jpg

دیده‌بان حقوق بشر در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه و درگیری میان نیروهای اسراییل و فلسطینیان از رژیم صهیونیستی خواست تا هرگونه اقدامات لازم و ممکن برای iبه حداقل رساندن آسیب‌ها علیه غیرنظامیان را iبه عمل آورد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد اسراییل باید تضمین کند که نیروهایش iبه هنگام حمله iبه نوار غزه تنها قسمت‌های نظامی را هدف قرار می‌دهند و iبه غیر نظامیان آسیبی نخواهد رساند.

در نتیجه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در روزهای دهم و چهاردهم نوامبر، حداقل ۹ غیر نظامی در غزه جان خود را از از دست دادند که این مساله سبب نگرانی بعضی از مقامات بلند پایه کشورها یدنیا و مدافعان حقوق بشر شده است.

درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مسلح فلسطینیان از آنجایی آغاز شد که حملات ارتش اسراییل در هشتم نوامبر iبه نوار غزه سبب کشته شدن یک نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی شد. سپس از ۱۰ تا ۱۵ نوامبر گروه‌های مسلح فلسطینی و اسراییلی‌ها حملاتی را یکدیگر انجام دادند که سبب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی غیر نظامی در غزه و آسیب دیدن هشت اسراییلی شده است.

اسراییلی‌ها در این حملات دو تن از اعضای حماس را نیز کشتند. همچنین در نهایت این حملات ۱۱۵ نفر زخمی شدند که ۲۶ کودک و ۲۵ زن در میان آ‌نها بوده است.

بر اساس گزارش تفسیری وب پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر، حملات اسراییل در ۱۴ نوامبر سبب کشته شدن حداقل چهار غیر نظامی فلسطینی شد که یک تن از آنها فردی ۶۰ ساله، یک زن ۲۰ ساله، دختربچه‌ای ۷ و نوزادی ۱۸ ماهه بوده‌اند.

شبکه‌ی بی‌بی‌سی همچنین گزارش تفسیری داد که فرزند ۱۱ ماهه و خواهر شوهر یکی از خبرنگاران این شبکه در اثر حملات علیه غزه جان خود را از دست داده‌اند. در ادامه میان گزارش تفسیری آمده است که ارتش اسراییلی در ۱۵ نوامبر اجازه سر کار رفتن iبه ساکنان در ۷ کیلومتری نوار غزه را نداده و مدارس و مراکز خرید واقع در ۴۰ کیلومتری غزه را هم تعطیل کرده‌اند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر فلسطینی از جمله ” المیزان” و “مرکز فلسطینی حقوق بشر” ضمن ابراز نگرانی در مورد خشونت‌های اخیر اسراییل علیه غیر نظامیان در نوار غزه اعلام کردند که بسیاری از کشته شده‌ها و زخمی‌شده‌ها جوانان و کودکانی بوده‌اند که در حال استراحت در منزل و یا بازی کردن در کوچه و خیابان بودند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد که در بسیاری از حملات اسراییل علیه مناطق و ساختمان‌های شهری و غزه هیچ نیروی نظامی و یا پایگاه نظامی در محل اتفاق وجود نداشته است، در حالی که این حملات آسیب‌های بسیاری را iبه زنان، مردان و کودکان فلسطینی رسانده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.