هشدار پلیس به دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری

در یکی از این ترفند‌ها از کاربران خواسته شده با استفاده از کد *۱۴۱* شماره رمز شارژ # +++++++۵۳۹* (شماره تلفن فرد کلاهبردار به شکل رمزی) و وارد کردن آن در گوشی، افزایش شارژ سه برابری را تجربه کنند. غافل از این که در این روش اگر کاربران شماره شارژ خود را وارد کنند تمام مبلغ شارژ برای شماره +++++++۵۳۹ ارسال خواهد شد و هیچ‌گونه افزایش شارژی برای افراد به همراه نخواهد داشت.

 
پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری به بهانه افزایش مقدار شارژ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، با توجه به مکانیزم‌هایی که در سیستم‌های نرم‌افزاری اپراتورهای تلفن‌همراه وجود دارد و گاهی به عنوان باگ‌های این سیستم‌ها شناخته می‌شود، این امکان وجود دارد که افراد سودجو با پی‌بردن به اینگونه مطالب اقدام به کلاهبرداری و سرقت کنند.

در برخی از سایت‌ها مطلبی با تیترهایی نظیر «ترفندهای افزایش شارژ» درج شده که به عنوان نمونه در یکی از این ترفند‌ها از کاربران خواسته شده با استفاده از کد *۱۴۱* شماره رمز شارژ # +++++++۵۳۹* (شماره تلفن فرد کلاهبردار به شکل رمزی) و وارد کردن آن در گوشی، افزایش شارژ سه برابری را تجربه کنند. غافل از این که در این روش اگر کاربران شماره شارژ خود را وارد کنند تمام مبلغ شارژ برای شماره +++++++۵۳۹ ارسال خواهد شد و هیچ‌گونه افزایش شارژی برای افراد به همراه نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، با توجه به فضاهای خالی و باگ‌های موجود در برخی اپراتورهای تلفن همراه گاهی افراد وسوسه می شوند تا با پرداخت هزینه کمتر از مکالمات و امکانات بیشتری استفاده کنند اما بسیاری از این موارد منجر به متضررشدن کاربر می‌شود، از این رو پلیس فتا به کلیه شهروندان هشدار داده که به دنبال دورزدن سیستم‌های مخابراتی به منظور بدست آوردن فرصت مکالمه بیشتر نباشند تا افراد سودجو نتوانند از این میل و اشتیاق به نفع خود بهره‌برداری کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.