هشدار گروه ۲۰ به خطرات اقتصاد جهانی

بینا- مقامات گروه بیست روز دوشنبه هشدار دادند رشد اقتصاد جهان با خطرات زیان باری روبروست.
به گزارش بینا، مانوئل راموس فرانسیا معاون رئیس بانک مرکزی مکزیک پس از نشست معاونان وزرای دارایی و بانک های مرکزی گروه بیست در مکزیکو سیتی گفت نهادهای مالی بین المللی پیش بینی کرده اند رشد اقتصاد جهان امسال از سه درصد به سه و پنج دهم درصد برسد اما همچنان خطر رکود و سقوط وجود دارد.
فرانسیا افزود این خطرات از بحران بدهی در منطقه یورو ، تدابیر آمریکا در زمینه تثبیت مالی و سقف بدهی و روند کند رشد اقتصادی در برخی اقتصادهای مهم نوظهور ناشی می شود.
وی تاکید کرد تدابیر مالی اقتصادهای مهم پیشرفته به طور موقت از شدت این خطرات کاسته و رونق اندکی به اقتصاد داده است.
معاون رئیس بانک مرکزی مکزیک تصریح کرد در این نشست تاکید شد که این عوامل خطر آفرین همچنان وجود دارند و احتمال وقوع آنها رو به افزایش است.
جراردو رودریگز ریگوردوسا معاون وزیر دارایی مکزیک نیز گفت یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست کاهش فشارها بر بازار کالا از جمله مواد غذایی بود.
وی همچنین افزود : « مهمترین چالشی که همه کشورها با آن روبرو هستند ، حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر در برابر افزایش قیمت مواد غذایی است. »
به گزارش خبرگزاری شین هوا از مکزیکو سیتی ، این نشست که مقدمه نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه بیست در ماه نوامبر است توافقنامه های اجلاس سران این گروه را که ماه ژوئن در لاس کابوس مکزیک برگزار شد مورد بازنگری قرار داد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.