هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی برگزار شد

۲۵اردیبهشت،

هفتمین اجلاس کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی (ریکوفی) با حضور نمایندگان هشت کشور عضو حاشیه خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا رازقی – رئیس سازمان شیلات ایران – در آغاز این اجلاس با اشاره به اینکه سابقه همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در زمینه های شیلاتی به دهه‌های قبل برمی‌گردد، افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد در چارچوب محورهای همکاری کشورهای عضو سازمان منطقه‌ای مدیریت ماهیگیری (ریکوفی) تجارب علمی و دانش فنی خود را در زمینه صنعت شیلات در اختیار این کشورها قرار دهد.

وی با تاکید بر توسعه هماهنگی‌های شیلاتی کشورهای خلیج فارس و دریای عمان عضو ریکافی گفت: یکی از عوامل موثر در ارتقای فنی همه جانبه سازمان کشاورزی و خواربار جهانی (فائو) از برنامه کار این سازمان در سالهای اخیر بوده است.

رازقی افزود: حمایتهای فنی فائو از سازمان منطقه‌ای مدیریت ماهیگیری (ریکافی) سبب شد تا موضوع‌های مشترک و مشکلات موجود در زمینه‌های صیادی و آبزی پروری کشورهای عضو شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره به کشورهای عضو ارائه شود.

رئیس سازمان شیلات ایران بر همکاری کشورهای منطقه برای حفاظت و مدیریت ذخایر آبزی دریایی تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی و نظارت بر بهره برداری پایدار از ذخایر و منابع آبی منطقه مهمترین وظیفه اعضای سازمان منطقه ای مدیریت ماهیگیری (ریکوفی) است.

رازقی گفت: سازمان شیلات ایران همواره تلاش می‌کند با بهره برداری پایدار از منابع آبزی، برنامه‌های بازسازی ذخایر موجود را با روش های مدیریت و نگهداری و احداث زیرساخت های صیادی و آبزی پروری اجرا کند.

وی افزود: سازمان شیلات ایران تلاش می‌کند در چارچوب محورهای همکاری کشورهای عضو ریکافی تجارب و دانش فنی خود را در اختیار اعضا قرار دهد.

ایران، عراق، کویت، عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و عمان اعضای کمیسیون منطقه ای مدیریت ماهیگیری (ریکافی) می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.