هفته دوم لیگ برتر پخش تلویزیونی نمی‌شود/ آیت‌اللهی: تا زمانی که دوربین در ورزشگاه باشد، بازی شروع نمی‌شود

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در نشست بعد از ظهر امروز خود به این نتیجه رسید که مانع پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر دوازدهم شود. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت روی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار گرفته، نوشته شده: «تاکنون اقدام موثری از سوی سازمان صدا و سیما در راستای انعقاد قرارداد در خصوص حق پخش مسابقات فوتبال صورت نپذیرفته است و با توجه به اینکه اساسا بقای فوتبال کشور چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی منوط به کسب حقوق حقه و مکتسبه فوتبال و کسب درآمد های قانونی از محل حق پخش تلویزیونی است، بدینوسیله اعلام می دارد تا انعقاد قرارداد با سازمان ذیربط، ضبط و پخش این مسابقات تا اطلاع بعدی مقدور نمی باشد.»

همچنین سید محمد هادی آیت‌اللهی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد به ایسنا گفت: «ما در همان هفته اول هم بر اساس درخواستی که وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال کرده بود و اینکه خواستیم مردم از تماشای اولین هفته لیگ برتر بی‌بهره نمانند دوربین‌های تلویزیون را به ورزشگاه‌ها راه دادیم. پس از آن قرار بود در جلسه مشترکی با مسئولان صداوسیما در این باره به تفاهم برسیم. بر خلاف واکنش‌ها و انعکاس‌های مثبت فدراسیون مبنی بر تعامل با صدا و سیما اما مسئولان صدا و سیما هیچ واکنشی نشان نداده و سر حرف خودشان ایستادند. سرانجام اعضای هیات رییسه فدراسیون امروز دور هم جمع شده و به اتفاق آرا تصمیم گرفتند تا تحت هیچ شرایطی بازی‌های هفته دوم لیگ برتر از تلویزیون پخش نشود.»

او ادامه داد: «دوربین‌های تلویزیونی تحت هیچ شرایطی نباید به ورزشگاه‌ها راه داده شوند و اگر هم این اتفاق بیفتد، داور مسابقه تا زمانی که دوربین در استادیوم باشد، اجازه ندارد بازی را آغاز کند. در عین حال باز هم اعلام می‌کنیم با وجود اینکه چنین تصمیمی را گرفتیم اما همچنان آماده هستیم تا با صدا و سیما مذاکره کنیم. با وجود آن که ساعت‌های مختلفی برای بازی‌های هفته دوم در سایت‌ صداوسیما منتشر شده اما مطمئنا تا توافقی میان فدراسیون و صداوسیما حاصل نشود بازی‌ها از تلویزیون پخش نمی‌شود.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.