“هفته کتاب” یادآور ارزش مطالعه در زندگی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

جمشید جعفرپور گفت: “هفته کتاب” مناسبت و بهانه‌ای است که ما به یاد کتاب و کتاب‌خوانی و ارزش کتاب در زندگی بیافتیم و قدر مطالعه را یادآوری کنیم.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، اظهار کرد: “هفته کتاب” مناسبت و بهانه‌ای است که ما به یاد کتاب و کتاب‌خوانی و ارزش کتاب در زندگی بیافتیم و قدر مطالعه را یادآوری کنیم.
وی هم‌چنین درباره اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: با وجود پیشرفت‌های بسیاری که در زمینه وسایل ارتباطی اتفاق افتاده و حضور گسترده رسانه‌های دیجیتال، کتاب هم‌چنان جایگاه خود را در میان اشخاص اهل فرهنگ و علاقه‌مند حفظ کرده است.
به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، هیچ کدام از پیشرفت‌های تکنولو‍ژی سبب دوری اشخاص علاقه‌مند به رشد فکر و اندیشه از کتاب نشده است.
جعفرپور ادامه داد: از قدیم این طور بوده که اشخاصی، حاصل تجربه و تفکر خود را در کتاب منتشر کرده و دیگران را در فکر و ذهنیت خود شریک می‌کردند. این مساله در آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی ما نیز مورد تاکید قرار گرفته که از اندیشه و عقول دیگران بهره ببریم تا در فضاهای مختلف زندگی از اشتباهات به دور باشیم.
عضو کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است مطالعه کتاب‌های مفید می‌تواند انسان را در تجربیات دیگران شریک کند و او را به سوی پیشرفت سوق دهد.
جعفرپور در پایان صحبت‌های خود از کتاب‌ “پایی که جاماند”‌ یاد کرد و گفت:‌ من در کنار مطالعه کتاب‌های مختلفی که متناسب به فعالیت شغلی‌ام می‌خوانم کتاب‌های عمومی را نیز مطالعه می‌کنم و در حال حاضر نیز در حال مطالعه کتاب قابل توجه “پایی که جا ماند” ‌هستم.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.