هفته نزولی طلا

جام جم آنلاین: بازارهای جهانی طلا طی هفته گذشته با رشد ارزش دلار، با کاهش همراه بود،که بازار داخل هم متاثر از این افت بها، با نزول ۲۱۰۰ تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار توام گردید.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از سایت طلا، شنبه گذشته اونس جهانی طلا با کاهش رشد اقتصادی چین وافزایش بهای دلار،کاهش و با بهای ۱۶۵۹ دلار به کار خود پایان داد.بازار تهران در تبعیت از بازارهای جهانی و تحت تاثیر بازار داخلی ارز،هر مثقال طلای ۱۷ عیار و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با بهای ۳۲۴ هزارو ۲۰۰ و ۷۴ هزار و ۸۴۰ تومان به فروش رساند.

مذاکرات۱+۵ در استانبول و خوشبینی به نتایج آتی آن و کاهش چشمگیر ارزش دلار در روز یکشنبه،بازار داخل را مجبور به سقوط ۱۶ هزار تومانی هر مثقال و ۳۷۰۰ تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار کرد وبهای طلا تا ۳۰۸ هزارو ۲۰۰ تومان و۷۱ هزار و۱۴۰ تومان پائین آمد،که این سطح در ساعات باقیمانده از کار بازار با افت بیشتر به سطح ۲۹۶ هزار تومان در هر مثقال و ۶۸ هزار و ۳۳۰ تومان در هر گرم رسید.

روز دوشنبه با افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی به دلیل کند بودن رشد اقتصادی در چین وشرایط اقتصادی اسپانیا،طلا در سطح جهانی باز با کاهش روبرو شد وبا بهای ۱۶۴۶ دلار و ۹۰ سنت کار خود را آغاز کرد.اما با رشد ارزش دلار در بازار داخل بهای طلا نسبت به روز قبل ۹۵۰۰ تومان در هر مثقال و ۲۱۹۰ تومان در هر گرم افزایش یافت و با قیمت ۳۰۵ هزار و۵۰۰ و۷۰ هزار و ۵۲۰ تومان به فروش رسید.

این گزارش حاکیست،در روز سه شنبه در بازارهای بین المللی هر اونس طلا با فروش موفقیت آمیز اوراق اسپانیا ۷ دلار افزایش و به بهای ۱۶۵۳ دلارو ۹۰ سنت بازگشت.

طلا در بازار تهران روند رو به رشد روز قبل را دنبال وتا بهای ۳۰۸ هزار و ۳۰۰ تومان در هر مثقال و ۷۱ هزار و۱۷۰ تومان در هر گرم افزایش یافت که البته این روند تا ساعات آخر کار بازار ادامه داشت و قیمت طلا تا ۳۰۹ هزار تومان هم پیش رفت.

در روز چهارشنبه یورو در سطح جهانی به دلیل نگرانی های تازه در مورد بحران اروپا،تحت فشار قرار گرفت و در مسیر کاهشی خود،طلا را ۱۱ دلار و۳۰ سنت ارزان و با بهای ۱۶۴۲ دلار و۵۹ سنت در بازارهای بین المللی به فروش رساند.

بهای طلا در بازار تهران در ابتدا با رشد ارزش دلار،افزایش یافت و تا سطح ۳۱۴ هزار تومان در هر مثقال بالا آمد،اما در ساعات پایانی،روند حرکتی بازار با عقب نشینی دلار تغییر و بهای طلا در هر مثقال تا سطح ۳۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در هر گرم تا ۷۱ هزار و ۹۵۰ تومان پائین آمد.

بر پایه این گزارش،در روز پنج شنبه با رشد تقاضا برای دلار آمریکا به دنبال افزایش نگرانی سرمایه داران نسبت به رشد بحران بدهی در اروپا و اختلال در سیستم های بانکی این منطقه،بهای طلا تحت فشار قرار گرفت وتا سطح ۱۶۳۸ دلار پائین آمد.در بازار داخل بهای طلا تا حدودی تقویت شد و بهای هر مثقال طلای ۱۷ عیار در این روز به ۳۱۲ هزار و ۲۰۰ و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۷۲ هزار و ۷۰ تومان رسید.

با وجود افت بهای طلا طی چند هفته گذشته،کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه همچنان کاهش بهای طلا را موقتی می دانند و رشد بهای این فلز زرد گرانبها را برای طولانی مدت انتظار دارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.