هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال / تیم‌های راه‌یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شدند

۰۹ام بهمن ،

DSC_3181.jpg

هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال با برتری مدعیان لیگ و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله پلی‌آف به پایان رسید .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیگ برتر بسکتبال در هفته هفدهم خود شاهد یکی از داربی‌های پایتخت بود. نفت تهران در تالار بسکتبال آزادی میزبان مهرام، مدافع عنوان قهرمانی بود. در پایات این بازی تیم میزبان با نتیجه ۸۱ بر ۶۸ تن به شکست داد. در این مسابقه دو تیم رقابت جذابی نداشتند و مهرامی‌ها از همان ابتدا از حریف خود پیش بودند و در نهایت نیز برنده شدند.

مهرام در این مسابقه از مهره‌های کلیدی خود بهره می‌برد و سعی داشت تا با استفاده از تمامی نفرات به هماهنگی بیشتر برای مرحله پلی‌آف برسد. نفت تهران نیز که قعر نشین لیگ است و برای رسیدن به پلی‌آف نا‌امید بود تنها می‌خواست نمایشی قابل قبول داشته باشد و فاصله را در حداقل نگه دارد. مهرام در دو کوارتر اول با نتایج ۱۹ بر ۱۶ و ۱۸ بر ۱۵ به پیروزی رسید و نیمه اول را ۳۷ بر ۳۱ به سود خود به پایان رساند.

مهرامی‌ها از نیمه دوم به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با درخشش “مارکو میلیچ” اسلوونیایی در زیر سبد، فاصله خود با حریف را به ۲۰ امتیاز نیز رساندند. در ادامه نفتی‌ها با تقویت ریباند خود به وسیله “آنتوریو لت” فاصله را کاهش دادند اما در نهایت این مهرام بود که توانست در کوارتر سوم ۲۳ بر ۱۶ برنده باشد.

در کوارتر چهارم نفت تهران به دنبال این بود تا فاصله امتیازی را به حداقل برساند اما مهرام با استفاده از نفوذهای بازیکنانش امتیاز می‌آورد. خطای “آنتوریو لت” بر روی صمد نیکخواه بهرامی سبب شد تا این بازیکن به عملکرد داوری اعتراض کند و در ادامه نیز نیمکت نشینان نفت نیز اعتراض‌های خود را آغاز کردند. در این شرایط محسن شاه‌علی سرمربی تیم نفت با بازیکنانش به شدت برخورد کرد و گفت اگر کسی اعتراض کند به رختکن خواهد رفت. مهرام در این کوارتر نیز به دنبال امتیاز‌آوری مهره‌های زیر سبدش برتر بود اما در دقایق پایانی نفتی‌ها بهتر کار کردند و کوارتر چهارم ۲۱ بر ۲۱ به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی در نهایت ۸۱ بر ۶۸ برنده شود و سیزدهمین برد خود در فصل را جشن بگیرد.

در دیگر مسابقه‌های هفته هفدهم همیاری زنجان میزبان استقلال زرین قشم بود و ۶۷ بر ۶۲ به پیروزی رسید. ماهان اصفهان نیز در خانه، صنایع ماهشهر را ۹۴ بر ۶۰ شکست داد. شهرداری گرگان نیز در خانه به مصاف بندرکنگ رفت و ۶۵ بر ۵۹ به پیروزی رسید و با دانشگاه آزاد که در رده پنجم قرار دارد هم امتیاز شد، اما به سبب اینکه در دیدار رفت با فاصله امتیازی بسیاری برابر این تیم مغلوب شده بود در جایگاه ششم باقی ماند.

آخرین مسابقه هفته هفدهم بین دو تیم پتروشیمی و دانشگاه آزاد در بندرامام(ره) برگزار شد که در پایان نتیجه این دیدار ۸۲ – ۶۹ به سود میزبان به اتمام رسید.

با این نتایج هشت تیم راه یافته به مرحله پلی‌آف مشخص شدند .

نتایج کامل هفته هفدهم تا این لحظه به شرح زیر است:

نفت تهران ۸۱ – مهرام تهران ۶۸

همیاری زنجان ۶۷ – استقلال زرین قشم ۶۲

شهرداری گرگان ۶۵ – بندرکنگ ۵۹

ماهان اصفهان ۹۴ – صنایع ماهشهر ۶۰

پتروشیمی بندرامام(ره) ۸۲ – دانشگاه آزاد تهران۶۹

جدول رده بندی لیگ برتر بسکتبال:

۱٫پتروشیمی

۲٫ماهان

۳٫مهرام

۳٫همیاری زنجان

۵٫دانشگاه آزاد

۶٫شهرداری گرگان

۷٫صنایع ماهشهر

۸٫بندرکنگ

۹٫استقلال قشم

۱۰٫نفت تهران

به گزارش ایسنا مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال به صورت دو از سه برگزار خواهد شد که هشت تیم اول به صورت ضربدری با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام‌


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.