هفت آزادکار ایران فینالیست شدند

به گزارش شنبه شب ایرنا از فدراسیون کشتی، در ادامه این رقابت ها، عصر امروز (شنبه) ‘حسن رحیمی’، ‘کمیل قاسمی’ و ‘صادق گودرزی’ به ترتیب موفق شدند مقابل ‘گنادی تولبیا’ کشتی گیر کهنه کار موناکویی و دارنده مدال نقره جهان، ‘فاتح چاکراوغلو’ دارنده مدال طلای اروپا از ترکیه و ‘گابور هاتوش’ کشتی گیر المپیکی مجارستان و دارنده مدال برنز جهان به پیروزی برسند و راهی دیدار نهایی شوند.

‘کمیل قاسمی’ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ‘الکسی شیماروف’ کشتی گیر روسی الاصل تیم بلاروس و دارنده مدال طلای جهان و چند مدال اروپایی در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر در کلینچ به پیروزی دست یافت.

آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف ‘فاتح چاکراوغلو’ کشتی گیر کهنه کار ترکیه ای رفت و با شکست دارنده مدال طلای اروپا به دیدار نهایی راه یافت.

‘رضا یزدانی’ آزادکار وزن ۹۶ کیلوگرم ایران نیز که در دور نخست حریفی از اسپانیا را شکست داده بود، در دور دوم مقابل کشتی گیری از مصر به برتری رسید.

یزدانی در مرحله نیمه نهایی از سد کشتی گیری از ترکیه گذشت و راهی دیدار نهایی شد.

‘احسان لشکری’ در وزن ۸۴ کیلوگرم در دور نخست مقابل ‘دانیال دیاز’ از ونزوئلا نفر اول رقابت های گزینشی المپیک در چین در سه وقت به پیروزی رسید.

در این مسابقه وقت اول با کلینچ به سود کشتی گیر ونزوئلایی به پایان رسید، اما در وقت های دوم و سوم لشکری با نتایج ۴ بر یک و ۲ بر صفر پیروز شد.

لشکری در دور دوم مقابل بینیچی از ترکیه در سه وقت به پیروزی رسید.

وقت اول این کشتی به کلینچ کشیده شد، اما نماینده ایران در وقت های دوم و سوم به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله نیز از سد کشتی گیر بلاروسی گذشت و به دیدار پایانی صعود کرد.

‘حسن رحیمی’ در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور نخست ‘مک فارلان’ از انگلستان را در دو وقت شکست داد و در دور دوم میز مقابل ‘مک کینا’ دیگر نماینده کشور انگلستان در دو وقت به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

‘گنادی تولبیا’ کشتی گیر کهنه کار مولداویایی و دارنده مدال نقره جهان و برنز اروپا که مدتی است برای کشور موناکو کشتی می گیرد، حریف رحیمی در دیدار مرحله نیمه نهایی بود که رحیمی از سد این کشتی گیر نیز گذشت تا راهی دیدار نهایی شود.

‘مسعود اسماعیل پور’ در وزن ۶۰ کیلوگرم در دور نخست فارغ از مصر را در دو وقت شکست داد و در دور دوم نیز در دو وقت از سد آشیروف از قزاقستان گذشت.

اسماعیل پور در مرحله نیمه نهایی نیز از سد کشتی گیر پرویی گذشت و فینالیست شد.

‘صادق گودرزی’ در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست ‘حاجی یف’ کشتی گیر روسی الاصل تیم فرانسه را در دو وقت با نتایج مشابه ۶ بر صفر شکست داد.

گودرزی در دور دوم مقابل کشتی گیر کشور پرو به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله نیز ‘گابور هاتوش’ کشتی گیر المپیکی مجارستان و دارنده مدال برنز جهان را در دو وقت با نتایج یک بر صفر و ۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد.

‘مهدی تقوی’ در وزن ۶۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم عثمانی از فرانسه را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز از سد کشتی گیر مجارستانی گذشت و فینالیست شد.

طبق برنامه اعلامی مسوولان برگزاری رقابت ها، پیکارهای رده بندی و نهایی این مسابقات بین المللی صبح فردا (یکشنبه) برگزار می شود.

رقابت های کشتی جایزه بزرگ مادرید با حضور ۸۰ کشتی گیر المپیکی از ۴۲ کشور دنیا از امروز (شنبه) به مدت دو روز در سه رشته در شهر مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شده است.

ورزشی**۷۵۳۷**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۳۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.