هفت توصیه ضروری برای بیماران دیابتی در فصل گرما

آب زیاد بنوشید و میزان مایعات بدن خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. از دست دادن آب زیاد، ‌استرس بیشتری به بدن وارد می‌کند و تاثیر نامطلوب روی میزان قند خون دارد.

تابستان امسال کارشناسان و پزشکان اتحادیه کنترل و پیشگیری از دیابت در گروه سلامت “یونایتد هلت” آمریکا یادآور شدند که بیماران دیابتی بیش از افراد سالم در معرض خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های ناشی از افزایش دمای هوا هستند و به منظور آن که در این فصل، دچار مشکل جدی نشوند باید چند توصیه ضروری را به کار بندند.

به گزارش ایسنا، دنین ووجتا معاون ارشد و مسول ارشد امور بالینی در این اتحادیه خاطرنشان ساخت: بیماران دیابتی برای پیشگیری از مشکلات و امراض جدی ناشی از گرم شدن هوا، باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند چون دیابت می‌تواند به توان بدنی این بیماران در رابطه با فرآیند تعریق آسیب برساند و نیز عواملی چون گرما و رطوبت هوا ممکن است به شیوه‌ای خطرناک توان جسمی این بیماران را در تنظیم قند خون، کاهش دهد.

به گزارش دیلی پرس، این کارشناسان تاکید دارند بیماران دیابتی در فصل گرما حتما توصیه‌های زیر را انجام دهند:

– قند خون خود را به دفعات بیشتری کنترل کنید چون فعالیت در هوای گرم تاثیر چشمگیری روی نیازهای انسولینی بدن دارد. بنابراین اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از وضعیت قند خون در طول روز برای این بیماران ضروری است.

– حتما از خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید. آفتاب سوختگی در هر شرایطی مضر است اما برای بیماران دیابتی خطرناک‌تر است چون این فرآیند پوستی می‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

– آب زیاد بنوشید و میزان مایعات بدن خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. از دست دادن آب زیاد، ‌استرس بیشتری به بدن وارد می‌کند و تاثیر نامطلوب روی میزان قند خون دارد.

– بدن خود را خنک نگه دارید. حتی‌المقدور برای انجام کارهای خود در فضاهای خنک‌تر قرار بگیرید و در محیط‌هایی که وسیله تهویه هوا دارند، ورزش کنید.

– در گرمای زیاد از مصرف کافئین خودداری کنید چون این ماده خطر کم شدن آب بدن را تشدید می‌کند.

– داروها و مکمل‌های خود را حتما در جای خنک نگهداری کنید و هرگز آنها را در تماس مستقیم با نور خورشید قرار ندهید. گرما و آفتاب کارآیی این داروها و مکمل‌ها را دستخوش تغییر می‌کند و پیامدهای خطرناکی می‌تواند داشته باشد.

– از علائم گرمازدگی شامل تعریق شدید، گرفتگی‌های عضلانی، خستگی مفرط، ضعف، سرگیجه، سردرد، تهوع و استفراغ و بی‌حالی به دقت مطلع شوید و در صورت مشاهده هر یک از علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.