هفت ملی پوش کشتی آزاد ایران در المپیک

جام جم آنلاین: در شرایطی که طی هفته آینده و به صورت رسمی اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک لندن معرفی خواهند شد، از قرائن چنین پیداست که کادرفنی انتخاب نهایی خود را انجام داده است.

هر چند که بعضا گفته می‌شود کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند در معرفی نفرات اعزامی به المپیک عجله به خرج ندهد و همه چیز را به یک ماه پایانی موکول کند، اما با نگاهی به نوع تمرینات اردونشینان کشتی و انگیزه شخصی کشتی‌گیران می‌توان چهره هفت ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های المپیک لندن را حدس زد.

 بر این اساس نیز جام‌جم ملی پوشان کشتی آزاد را معرفی کرده و در عین حال دلایل فنی خود را برای این انتخاب بر می‌شمارد.

۵۵ کیلوگرم: حسن رحیمی از تهران

جدا از تجربه بالای این کشتی‌گیر، حریف مطرحی پشت سر او قرار ندارد و کادر فنی چاره‌ای ندارد که به نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۱ اعتماد کند. البته رحیمی اگر می‌خواهد در المپیک موفق شود، باید استحکام دفاعی‌اش را دوچندان کرده و با چشمانی باز حملات خود را برنامه‌ریزی کند.

۶۰ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌زاده از مازندران

واقعیت این است که بعد از خداحافظی مراد محمدی، هنوز کشتی ما مهره ثابت و کارآمد خود را در این وزن نشناخته و مسعود جوان نیز هنوز به آن پختگی لازم نرسیده است تا بتواند با اداره کشتی، صلابت خود را به رخ رقبای توانمند بکشد. با این حال او کوهی از انگیزه است و باید با حرف‌شنوی از کادر فنی، در المپیک نشان دهد که نسبت به گذشته به‌طور اساسی تغییرکرده است.

۶۶ کیلوگرم: مهدی تقوی از مازندران

دارنده دو مدال طلای جهان با تجربه ناموفق المپیک پکن، امروز به چنان بلوغی در کشتی رسیده است که بتوان روی مدال‌آوری او در لندن حساب کرد.

۷۴ کیلوگرم: صادق گودرزی از همدان

دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، مصمم و با انگیزه‌ای بالا تمرینات خود را پیگیر است تا در مهم‌ترین رویداد زندگی ورزشی خود صاحب مدال شود. تمرینات این روزهای او قابل توجه است.

۸۴ کیلوگرم: احسان لشگری از قزوین

قهرمان آسیا که توان و قدرتش زبانزد است، اگر بتواند در مبارزاتش هوشیاری لازم را به خرج دهد، می‌تواند در المپیک شگفتی‌ساز شود.

مبارزه او با شریف‌اف آذربایجانی در فینال جام جهانی، انتخاب او را قطعی کرد.

۹۶ کیلوگرم: رضا یزدانی از مازندران

پلنگ کشتی جویبار، یکی از امیدهای اصلی کشتی آزاد برای کسب مدال در المپیک به حساب می‌آید.

او که اشتهایی سیری‌ناپذیر در مبارزه دارد، اگر در مصاف با کشتی‌گیران شناخته شده‌ای چون گادیسوف روس اشتباه نکرده و با تاکتیک مشخص مبارزه کند، استحقاق صعود از سکوی افتخار را دارد.

۱۲۰ کیلوگرم: کمیل قاسمی از مازندران

قاسمی اولین سنگین وزن کشتی مازندران است که بعد از رضا سوخته سرایی صاحب دوبنده تیم ملی می‌شود.هر چند کمیل تجربه بالایی ندارد، اما باید از تجربه حضور در جام جهانی باکو و یک دوره مسابقه‌های قهرمانی آسیا استفاده لازم را داشته باشد.

او اگر سرعت عمل خود را در رفت و برگشت‌ها افزایش داده و در زیرگیری از بغل مهارت یابد، می‌تواند پاسخ خوبی به اعتماد مربیان بدهد.

حجت الله اکبرآبادی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.