هلال احمر لیبی ربوده شدن نیروهای هلال احمر ایران را محکوم کرد

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمرایران، در بیانیه هلال احمر لیبی آمده است: ‌هیات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه به دعوت هلال احمر لیبی و از طریق هوایی وارد فرودگاه بنغازی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: این هیات به صورت کاملا رسمی و با ویزای از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد کشور شدند.

این منبع افزود: این دعوت به خاطر تشکر از تلاش های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در انقلاب ۱۷ فوریه لیبی و کمک های بسیار ارزشمند به مردم مسلمان این کشور از جمله ارسال دارو تجهیزات پزشکی و درمان مجروحین و مصدومین انقلاب بوده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هیات اعزامی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در طول اقامت خود در بنغازی با دبیرکل جمعیت و تعدادی از مدیران عالی و مقامات محلی در لیبی در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین گفت و گو کردند و کم و کیف فعالیت های انسان دوستانه را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه با اشاره به بازدید این هیات ایرانی از اماکن بهداشتی، پزشکی، مرکز معلولین خاطر نشان شده است: جمعیت هلال احمر لیبی ضمن محکومیت این اقدام و تشکر و قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب ۱۷ فوریه لیبی، تلاش مجدانه خود را برای آزادی هیات مذکور انجام خواهد داد و بر آزادی هر چه سریعتر این هیات تاکید می نماید.

**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۵۸۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.