هلب: شکست دادن اسپانیا یک معجزه است

  هلب معتقد است که می توانسته بیش از اینها دربارسا بازی کند واز عملکرد خودش هم، دراین تیم راضی نیست

او که حالا در تیم باته بوریسوف توپ می زند به خبرنگاران گفته:« اسپانیا بهترین تیم ملی دنیاست. چه تیمی می تواند آنها را شکست دهد؟ اسپانیا تیمی مملو از مهارت است و کاملا مشخص است که زمانی که بازی می کنند، فوق العاده از بازی شان لذت می برند.»

  به گزارش گل، او که تیم ملی کشورش در دو بازی ابتدایی مرحله گروهی مقابل گرجستان (۰-۱) و فرانسه (۱-۳) شکست خورده معتقد است که شکست دادن شاگردان دل بوسکه به منزله یک معجزه خواهد بود.:« اسپانیایی ها در اکثر دقایق بازی، توپ و میدان را در اختیار دارند و ما به دفاع خواهیم پرداخت. تساوی نتیجه خیلی خوبی است و یک برد مقابل آنها غیرواقعی و مثل یک معجزه خواهد بود.»

این بازیکن ۳۱ ساله درمورد تیم ملی بلاروس گفت:« تیم ما در حال ساخت و بازسازی است. حالا دیگر خبری از بازیکنان باتجربه نیست و بازیکنان جوان به اندکی زمان نیاز دارند تا به بلغو برسند. ما هم بیکار ننشسته ایم. فوتبال بلاروس درحال رشد و پیشرفت است و رقابت کردن با سایر تیم های اروپایی کار خیلی سختی است. اگر بدون ترس بازی کنیم، مثل نیمه دوم بازی با فرانسه، می توانیم بازیهای خوبی راارائه دهیم.»

هلب درمورد ۱۹ بازی ای که درلالیگا با پیراهن بارسلونا برگزار کرد، به این نکته اشاره کرد که خاطرات خوبی از تیم کاتالان دارد ؛ اما خاطراتش از پپ گواردیولا چندان خوب نیست:« فکر می کنم که می توانستم بیشتر از اینها بازی کنم. گواردیولا به فوتبالیست های دیگری اعتماد داشت. ما تلاش می کردیم تا یک زبان مشترک پیدا کنیم. الان بیشتر خودم را مقصرمی دانم. من از دست گواردیولا عصبانی می شدم. او با من مثل یک بچه رفتار می کرد. الان هم از فکر کردن به این مسائل ناراحت می شوم ولی فوتبال همین است.»

هلب به علاوه درمورد آرسن ونگر، مربی اش در آرسنال گفت:« او ارزش و اعتبار بیشتری به بازیکنانش می داد و دائما برای آن شرایط و فرصت فراهم می کرد.»

و درمورد ژاوی هم گفت:« ژاوی و همچنین اینیستا زمین چمن را بهتر از هر فوتبالیست دیگری می بینند. در طول جلسات تمرینی، گاهی وقتها متوقف می شدم و با دیدن عملکرد ژاوی لبخند روی لبانم می آمد. او هیچ اشتباهی نمی کرد. من از خودم می پرسیدم: چطور ممکن است؟ کار کردن در کنار او یک افتخار بزرگ بود.»

هلب کلید موفقیت اسپانیا را اعتماد به بازیکنانی مثل ژاوی، اینیستا وبوسکتس می داند: « ژاوی از خیلی وقت پیش خیلی بازیکن خوبی است ولی همیشه بازیکن ثابت تیم نبود. گواردیولا بود که به آنها اعتماد کرد. همین اتفاق هم درمورد مسی نیز رخ داد.البته این را هم باید گفت که کار اسپانیا هرروز سخت تر می شود، چون حالا دیگر برنامه و سبک بازی شان برای همه روشن شده.»

 او که از سال ۲۰۱۰ به بعد به تیم ملی دعوت نشده بود، به این نکته اشاره کرد که در سالهای اخیر مصدومیت های متعدد مانع از درخشش او شد، گفت.:« دوره های سختی بود ولی الان همه چیز خوب است. دوباره از فوتبال لذت می برم.اعتماد به نفسم را بازیافته ام ودوباره با توپ حرکات خوبی انجام می دهم. مصدومیت هایم بدشانسی بود و متخصصان هیچ وقت یک توضیح پزشکی به من ارائه ندادند.»


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.