هلن میرن بازیگر برگزیده تئاتر بریتانیا شد.

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

هلن میرن بازیگر نامدار بریتانیایی برنده جایزه بهترین بازیگر زن تئاتر بریتانیا از سوی روزنامه ایونینگ استاندارد لندن شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، مراسم پنجاه و نهمین دوره اهدای جوایز سالانه تئاتر “ایونینگ استاندارد” در لندن برگزار شد . در بخش بهترین بازیگر زن ، هلن میرن بازیگر برنده جایزه اسکار برای نقش آفرینی در نمایش ” تماشاگران” به عنوان بهترین بازیگر زن انگلستان در سال ۲۰۲۴ شناخته شد.

میرن ۶۸ ساله هنگام دریافت جایزه اش گفت : این جذابیت و پیچیدگی شخصیتی که نقش او را بازی کردم بود که سبب دریافت جایزه شد.این جایزه در حقیقت به شخص من تعلق ندارد.

نمایشنامه ” شیمریکا” نوشته لوسی کرک وود جایزه بهترین نمایش را دریافت کرد.روری کینیر و آدرین لستر دو بازیگر نمایش ” اتلو” به طور مشترک جایزه بهترین بازیگر مرد سال تئاتر بریتانیا را به خود اختصاص دادند.

جایزه بهترین نمایش موزیکال سال نیز به نمایش “merrily we roll along” اهدا شد.همچنین ریچارد آیر برای کارگردانی نمایش ” اشباح” برنده جایزه بهترین کارگردان شد.

باب کراولی برای طراحی صحنه سه نمایش ” مردم” ، ” تماشاگران” و ” یک بار” برنده جایزه بهترین طراح صحنه شد.جایزه ویژه ” نمایشنامه متعهد” هم به ریچل دلاهی برای نگارش نمایشنامه ” ریشه ها” اختصاص یافت.سث نامریک برای کارگردانی نمایش ” پرنده شیرین جوانی” به عنوان بهترین هنرمند تازه کار معرفی شد.

رزالی کریگ برای ایفای نقش در نمایش “شاهزاده نور” جایزه بهترین نقش آفرینی در نمایش های موزیکال را دریافت کرد.جایزه بهترین استعداد در حال رشد هم به کاش جامبو برای کارگردانی نمایش ” ژوزفین و من” اهدا شد.دیوید ویلیامز هم برای بازی در نمایش ” رویای نیمه شب تابستان” عنوان بهترین کمدین سال را هم دریافت کرد.

موسسه بی بی سی پرامز هم جایزه ویژه ” آن سوی تئاتر” را دریافت کرد.کوین اسپیسی بازیگر نامدار تئاتر و سینما هم برای تلاش هایش در معرفی تئاتر بریتانیا جایزه ویژه سردبیر روزنامه ایونینگ استاندارد را به خود اختصاص داد.

اندرو لوید وبر هم برای تلاش هایش در احیاء نمایش موزیکال برنده جایزه ویژه ” الکساندر لبدوف” شد.مگی اسمیت برای حضور درخشان در عرصه تئاتر جهانی به جایزه ویژه ” نماد تئاتر بریتانیا” دست یافت.

روزنامه ایونینگ استاندارد از روزنامه های پرتیراژ لندن است که همه ساله با اهدای جوایزی از بهترین های تئاتر بریتانیا تقدیر می کند.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.