همایش “حقوق شهروندی در گفتمان مردم‌سالاری دینی” در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

همایش “حقوق شهروندی در گفتمان مردم‌سالاری دینی” به همت پژوهشکده شورای نگهبان و دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، همزمان با دوازدهم آذر سالروز تصویب قانون اساسی همایش “حقوق شهروندی در گفتمان مردم‌سالاری دینی” به همت پژوهشکده شورای نگهبان و دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

برهمین اساس مقالات این همایش با محوریت ” مبانی حقوق شهروندی در نظام حقوقی اسلام”، ” مبانی حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران”، “سازکارهای تامین و تضمین حقوق شهروندی در نظام مردم‌سالاری دینی”، “مطالعه اسناد ملی حقوق شهروندی از حیث ماهیت، جایگاه، مبانی، سازکارها و نتایج مورد نظر”، مطالعه چالش‌های هنجاری و ساختاری حقوق شهروندی”، “نقش مردم در تحقق حقوق شهروندی در نظام مردم‌سالار دینی” و “مطالعه تطبیقی حقوق شهروندی در کشورهای اسلامی” ارائه خواهند شد.

همچنین اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی این همایش به ترتیب در شورای سیاست‌گذاری، آقایان جواد ابراهیمیان محسن اسماعیلی، توکل حبیب‌زاده، سوادکوهی، سیامک ره‌پیک، ولی الله رستمی و در کمیته علمی، آقایان علی بهادری، ابولفضل درویشوند، سید محمد هادی راجی، سید حجت‌الله علم‌الهدی، اکبر طلابکی و محمد مهدی غمامی می باشند.

گفتنی است مهلت ارسال مقالات تا ۷ آذرماه از طریق پایگاه اینترنتی‌های: ( www.plaw.ir و www.shora-rc.ir) است و مقالات برتر در فصلنامه‌های علمی و پژوهشی به چاپ می‌رسد.

این همایش سه‌شنبه ۱۲ آذرماه (ساعت ۱۳-۱۸) در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.