همایش اقتصادی سنت پترزبورگ با امضای ۱۲ میلیارد دلار قرارداد پایان یافت

به گزارش ایرنا، رادیوی دولتی ‘صدای روسیه’ در گزارشی در این باره اعلام کرد: مجموع ارزش قراردادهای امضا شده در همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ یک و نیم برابر قراردادهای امضا شده در همایش سال گذشته می باشد.

گزارش حاکی است: از بزرگترین قراردادهای همایش سال جاری سنت پترزبورگ می توان به خرید چهار فروند هواپیمای مسافربری Airbus А۳۸۰ توسط شرکت روسی ‘ترانس آیرو’ اشاره کرد.

در گزارش رادیوی روسی آمده است: قرارداد همکاری شرکت ‘روس نفت’ روسیه با شرکت ایتالیایی ‘انی’ و شرکت نروژی ‘استات اویل’ از دیگر قراردادهای مهم همکاری امضا شده در همایش سنت پترزبورگ بود.

بنا بر این گزارش، شرکت ‘گازپروم’ غول دولتی انحصاری نفت و گاز روسیه نیز در این دوره از همایش اقتصادی سنت پترزبورگ هم موافقت نامه همکاری با شرکت فرانسوی Electricite de France برای همکاری در عرصه تولید برق از گاز را امضا کرد.

بر پایه این گزارش، در جریان همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ همچنین دهها قرارداد و تفاهم نامه در عرصه های مختلف بانکی، ماشین سازی، حمل و نقل و فناوری های پیشرفته بین شرکت کنندگان امضا شد.

شانزدهمین همایش اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ در مجموعه نمایشگاهی ‘لن اکسپو’ این شهر امروز به پایان رسید و در آن دهها نفر از شخصیت ها و مقامهای سیاسی و اقتصادی و کارشناسان روس و کشورهای مختلف جهان شرکت کردند.

این همایش سه روزه را وزارت توسعه اقتصادی روسیه برگزار کرد و چندین مرکز بزرگ اقتصادی این کشور مانند شرکت ‘گازپروم’ ، شرکت نفت ‘روس نفت’ در برگزاری آن مشارکت داشتند.

‘دنی فلوری’ معاون امور ایمنی هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی ، ‘گرهارد شرودر’ صدر اعظم سابق آلمان، ‘هلگا وند’ مدیر عامل شرکت نفت نروژی ‘استات اویل’ از جمله شرکت کنندگان همایش اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ بودند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۹۸۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.