همایش «شریعتی و دانش تاریخ» امروز در پژوهشکده تاریخ اسلام

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، گروه تاریخ و همکاریهای میانرشتهای دومین پیشهمایش شریعتی و دانش تاریخ را با عنوان «شریعتی و تاریخ نظری» شنبه هفتم بهمن ماه در محل پژوهشکده تاریخ اسلام را برگزار می‌کند.

پیش همایش دوم، به بررسی دیدگاههای نظری علی شریعتی و تلاشهای او برای بهرهگیری از دادهها و امکانات تئوریک دیگر علوم انسانی در حوزه دانش تاریخ میپردازد.

ضرورت کاربست تئوری در تاریخ از دیدگاه علی شریعتی و روایتهای کلان تاریخی و دیدگاههای فلسفی کلنگرانه او دربارهٔ تاریخ از جمله دیگر مسائلی است که در این نشست مطرح خواهند شد.

در این پیشهمایش محمدعلی اکبری، محمدجواد غلامرضا کاشی، محمدامین قانعی راد و داریوش رحمانیان حضور خواهند داشت.

بنابراین گزارش، همایش «دکتر علی شریعتی و دانش تاریخ» از سوی پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود. این همایش به منظور بررسی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های دکتر شریعتی دربارهٔ تاریخ از منظر تخصصی و قرار دادن آن در ترازوی سنجش و نقادی علمی برگزار می‌شود.

پژوهشکده تاریخ اسلام از استادان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های گوناگون علوم انسانی و بویژه تاریخ دعوت کرده است تا مقالات خود دربارهٔ محورهای نظیر «شریعتی، نظریه و روش در تاریخ»، «شریعتی و تاریخ ایران پیش از اسلام»، «شریعتی و ایران پس از اسلام»، «شریعتی و تاریخ اسلام و تشیع»، «شریعتی و تاریخ تمدن و ادیان» و «شریعتی و تاریخ غرب» تا ۳۰ آبان‌ماه ارائه دهند.

این همایش روزهای دوم و سوم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.