همایش مشترک اقتصادی ایران و گرجستان برگزار شد

به گزارش ایرنا ، در آیین گشایش این همایش که بیش از ۱۳۰ نفر از بازرگانان، تجار و صاحبان صنایع دو کشور در بخش های خصوصی و دولتی حضور داشتند ، رییس اتاق بازرگانی گرجستان با اشاره به افزایش ۱۷۰ درصدی تعداد گردشگران ایرانی در گرجستان، از آمادگی کشورش برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی، بویژه ایرانیان در عرصه های مختلف اقتصادی خبر داد.

‘کاخاباایندور راشویلی ‘ ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده توسط دولت گرجستان، روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری توسعه یافته و هر روز بر تعداد سرمایه گذاران ایرانی به همراه صدور خدمات فنی و مهندسی به گرجستان ، افزایش یابد.

‘محمد نهاوندیان’ در این مراسم با اشاره به ترکیب هیات ایرانی، از اراده کشورمان برای توسعه مناسبات اقتصادی با گرجستان خبر داد و لغو روادید، انجام اصلاحات اقتصادی در گرجستان، کاهش فساد اداری و تسهیل امور گمرکی و تجاری را از نکات مثبت سرمایه گذاری در این کشور عنوان کرد.

وی ، افزایش سرمایه گذاری های مشترک و همکاری در عرصه های تکمیل زیرساخت ها و خدمات تجاری را از بخش های دانست که می تواند روابط اقتصادی دو کشور را بیش از پیش تحکیم بخشد.

نهاوندیان سپس از آمادگی شرکت های خصوصی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به گرجستان و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، راه آهن، صنایع غذایی، کشاورزی، دامداری و دامپروری، بانکی، بیمه ای در گرجستان خبر داد.

‘مجید صابر’سفیر کشورمان در گرجستان نیز با اشاره به اراده سیاسی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی با یکدیگر، توانایی های کشورمان در امور مربوط به انجام پروژه های زیربنایی و سوابق حضور موفق آنها در سایر کشورها را یاد آور گردید و خواستار افزایش هر چه بیشتر ارتباطات بخش ها و شرکت های خصوصی بین ایران و گرجستان شد.

معرفی شرکت ها، تشکیل گروه های کاری و تخصصی فیمابین شرکت های ایرانی و گرجی، ارائه نقطه نظرات و دیدگاه ها و بررسی زمینه های همکاری در پروژه های مشترک را از دیگر برنامه های همایش مشترک اقتصادی ایران و گرجستان در تفلیس بود.

گفتنی است در سفر هیات اتاق بازگانی ایران به گرجستان، فعالان بخش خصوصی کشورمان از جمله کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی، حمل و نقل، ساخت و ساز، گردشگری، خودروسازی، رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران را به این کشور همراهی می کنند.

۱۵۹۲

خاورم/۱۱۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۷۳۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.