هما پروازهای خارجی خود را تا ۹۰ درصد گران کرد

۰۲م آذر ،

501-11.jpg

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نرخ بلیت پروازهای خارجی خود را تا ۹۰ درصد افزایش داد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از افزایش ۱۰۵ درصدی نرخ بلیت پروازهای بین المللی شرکت‌های هواپیمایی خارجی، شرکت‌های ایرانی نیز در صدد افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی خود برآمدند.

به این ترتیب شرکت‌های هما و آسمان در ابتدا با افزایش قیمت بلیت تعداد محدودی از مسیرهای پروازی خارجی، بازاریابی کرده و به آرامی افزایش نرخ تمام مسیرها را آغاز کردند.

بر اساس آنچه به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شده است، نرخ بلیت پروازهای خارجی هما از امروز با افزایشی ۶۰ تا ۹۰ درصدی ثبت شده است.

هما ارزان ترین کلاس پروازی خود را در مسیرهای مختلف با افزایشی بین ۶۰ تا ۹۰ درصدی ثبت و برای فروش از صبح امروز به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است.

بر مبنای ابلاغیه تازه هما، نرخ بلیت تهران – پاریس – تهران که پیش از این ۸۲۰ هزارتومان فروخته می‌شد با افزایشی ۷۰ درصدی به یک میلیون و ۴۱۹ هزار تومان رسیده است.

نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران – لندن نیز افزایشی ۸۵ درصدی داشته است. به طوری که بلیت ۹۰۰ هزار تومانی این مسیر از صبح امروز در ارزان ترین کلاس یک میلیون و ۷۵۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

نرخ بلیت دو طرفه تهران – هامبورگ نیز از ۷۸۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان افزایش یافته که رشدی ۸۰ درصدی نشان می‌دهد.

نرخ بلیت پرواز تهران – کوالالامپور – تهران نیز بر اساس افزایش نرخ بلیت‌های هما از ۸۵۰ هزار تومان با ۶۰ درصد افزایش به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان افزایش یافته است، البته بنا به نقل از مسئولان فروش آژانس‌های هواپیمایی به سبب پر بودن ارزان ترین کلاس این پرواز، مردم مجبور به تهیه بلیت رفت و برگشت تهران – کوالالامپور با نرخ حداقل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشند.

بلیت تهران – دبی – تهران نیز ۶۰ درصد افزایش داشته است به طوری که از ۳۸۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان و بالاتر فروخته می‌شود.

تهران – میلان – تهران دیگر مسیر پروازی بین المللی هما است که با ۷۰ درصد افزایش در ارزان ترین کلاس به فروش می‌رسد. به این ترتیب از صبح امروز بلیت این مسیر یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان است در حالی که در قبل ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

یکی از دلایل افزایش نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای بین المللی از سوی ایرلاین های ایرانی افزایش هزار تومانی نرخ سوخت این پروازهاست که از ابتدای آذرماه – روز قبل – این افزایش اعمال شده و سوخت شرکت‌ها با مبلغ تازه ۲۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.