همدان در تاسیس مدارس قرآنی پیشتاز است

۰۵خردادماه،

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: همدان با تاسیس ۱۹ مدرسه قرآنی برنامه ای و ۳۰۰ مدرسه فوق برنامه ای از استان های پیشتاز در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  عباس حسنی محتشم در نشست شورای معاونان با بیان اینکه استان همدان در زمینه راه اندازی مدارس قرآنی برنامه ای و فوق برنامه ای ورود جدی داشته است افزود: همه شاخص های مثبت در برپایی این مدارس در نظر گرفته شده است.
 
 وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ مدرسه قرآنی برنامه ای در ۱۴ منطقه از استان همدان با ۹۷ کلاس و دو هزار و ۵۱۶ دانش آموز دختر و پسر فعال است.
 
 وی با بیان اینکه از مجموع ۹۷ کلاس قرآنی برنامه ای در حال حاضر ۳۰ کلاس درس هوشمند شده است گفت: برگزاری چندین مرحله کارگاه های آموزشی برای ۱۷۵ پرسنل ۱۹ مدرسه ویژه قرآنی از جمله برنامه های آموزش و پرورش همدان است.
 
 حسنی محتشم افزود: برای انتخاب و انتصاب مدیران این مدارس با ۶۰ نفر مدیر مصاحبه شده که از بین آنها ۱۹ مدیر برگزیده انتخاب و با هماهنگی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ۱۹ مدرسه قرآنی برنامه ای به میز ، نیمکت و فرش سجاده ای تجهیز شدند.
 
 معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش همدان نیز گفت: توجه به نماز در مدارس از اولین اولویت های پرورشی اعلام شده است و تاکنون نشست ها و همایش ها ی گوناگونی در این زمینه اجرا شده است.
 
 ˈحسن مظاهریˈ افزود: ۱۰۴ مربی قرآن سال قبل در آموزش و پرورش جذب شدند که اکثریت آنان نیروهای کیفی می باشند.
 
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در مقاطع مختلف ، پیگیری طرح ملی نهضت حفظ قرآن، برگزاری ۵۰ محفل انس با قرآن با حضور دانش آموزان و توانمند سازی مربیان در زمینه نماز و قرآن از جمله برنامه های آموزش و پرورش در سال قبل است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.