همدستی دو جوان در سرقت های اینترنتی

۷ م دیماه ،

دو جوان که با همدستی یکدیگر و راه اندازی سایت جعلی از حساب ۳۳ نفر برداشت غیرمجاز کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبر نگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ”قاسملو” رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اعلام این خبر اظهارداشت: برابر رصد و پایش این پلیس مبنی بر فعالیت سایت اینترنتی در خصوص فیشینگ درگاه های بانکی، ماموران تحقیقات تکمیلی خود را جهت شناسایی عاملان آن آغاز کردند.
رییس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی ادامه داد: با تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند جوانی که اهل تبریز و مهندس رایانه که از اعضاء سایت بود را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ قاسملو افزود: متهم در تحقیقات پلیسی پس از مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و گفت که با همکاری خانمی ساکن اراک اقدام به راه اندازی سایت فیشینگ کرده است و با ترفندهای خاصی تاکنون توانسته اطلاعات بانکی خیلی از اشخاص را سرقت کرده و ۳۳ فقره برداشت غیرمجاز نیز انجام دهد.
این مقام انتظامی ادامه داد: با اعترافات متهم، همدست وی شناسایی و دستگیر شد؛ همچنین تحقیقات پلیس جهت شناسایی مالکان حساب های بانکی ادامه دارد.
رییس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی به شهروندان اخطار داد: اطلاعات بانکی خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار ندهید. 
وی در خاتمه تصریح کرد: شهروندان باید به هنگام خریدهای آنلاین از معتبر بودن سایت موجود مطمئن شده و این احتمال را که ممکن است صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند، تقلبی باشند و قصد کلاهبرداری داشته باشند را بدهید، همچنین دقت کنید هنگام پرداخت وجوه آدرس صفحه درگاه بانک الکترونیک متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه ملاحظه می‌کنید و این نکته که در نوار آدرس کنار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت بانک، نماد یک قفل یا عبارت //:https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد کلاهبرداری دارد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.