همراه اول حامی برنامه‌های هفته دیابت شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در "هفته ملی دیابت"، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اداره کل سلامت شهرداری تهران با حمایت«همراه اول» اقدام به اطلاع رسانی، مشاوره و غربالگری دیابت می کنند.
 
براساس اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان اپراتور مسؤول و حامی سلامت با حمایت از برنامه های هفته ملی دیابت به یاری بیماران دیابتی می رود.
 
در هفته ملی سلامت که از ۲۷ آبان آغاز شده و تا ۳ آذر ماه ادامه خواهد داشت، بیش از ۱۰۰۰ ایستگاه سلامت در شهر تهران بصورت رایگان اقدام به تست قند خون کرده، اشخاص مبتلا و یا در معرض دیابت را شناسایی نموده و اقدام به آموزش، مشاوره و برنامه ریزی برای آنها می کنند.
 
از دیگر برنامه های هفته ملی دیابت می توان به برپایی تورهای آموزشی، مراقبت و پیگیری از دیابت، تشکیل حلقه آبی و پیاده روی نمادین، نواختن زنگ مدارس، اهدای سیب به مدارس تهران، استقرار اتوبوس دیابت در میادین اصلی شهر و تقدیر از کسانی که قند خون خود را کنترل کرده اند اشاره کرد.
 
این گزارش می افزاید: از آنجا که رنگ آبی به عنوان رنگ آرامش نماد مبارزه با دیابت در جهان است،‌ تشکیل بزرگترین زنجیره انسانی(حلقه آبی) با حضور مردم در بوستان ولایت تهران از برنامه های دیگر این هفته است.
 
گفتنی است از هر ۵ ایرانی یک نفر در معرض خطر یا مبتلا به دیابت است. همچنین بسیاری از اشخاص در معرض ابتلا، از این بیماری با خبر نبوده و ناخواسته دچار عوارض جانبی این بیماری می شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.