همزمان با هفته پژوهش از ۵ محصول دانش بنیان رونمایی می شود

رییس پارک فناوری پردیس گفت: پنج نمونه از محصولات دانش بنیان۲۳مهر، همزمان با هفته پژوهش رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، مهدی صفاری نیا در نشست خبری با موضوع «دستاوردهای پارک فناوری پردیس» افزود: آذر امسال نیز از پنج داروی جدید رونمایی خواهد شد.

وی حمایت از شرکت های دانش بنیان را از ماموریت های اصلی این پارک برشمرد و اضافه کرد: تدوین قوانین و ضوابطی برای فعالیت بهتر شرکت های مستقر در پارک و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان برای حضور در بازارهای ملی، منطقه ای و بین المللی از جمله این حمایت هاست.

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکت های مستقر در این پارک گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک موفق به عرضه محصولات دانـــش بنیانی همچون دستگاه پیشرفته شناسایی مشکلات قلبی نوزادان، نانوسکوپ نیروی اتمی، دستگاه برش جراحی با فرکانس بالا، دوربین های نسل جدید سرعت سنج اتومبیل و دستگاه لایه نشانی مولکولی شدند.

صفاری نیا همچنین به دستاوردهای این پارک در حوزه سلامت اشاره و اضافه کرد: از جمله موفقیت های دارویی پارک می توان به عرضه مواد موثره داروهای درمان هپاتیت B، C و D، واکسن های فصلی و درمان سرطان اشاره کرد.

وی به دیگر موفقیت ها و دستاوردهای پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: داروی درمان زخم پای دیابتی (Angipars)، داروی کنترل ایدز (IMOD)، داروی درمان سردرد میگرن (میگری هیل) و دستگاه پیــــــــشرفته الکترونیکی نشت یاب لوله های انتقال گاز در زمره محصولات دانش بنیان این پارک است./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.