همه‌چیز دربارهٔ جاروبرقی‌های مرکزی + قیمت بازار

مهم‌ترین ویژگی جاروبرقی مرکزی مکش پرقدرت و بدون وقفه آن است. همچنین با جاروبرقی مرکزی آلودگی صوتی جاروهای معمولی هم که حتما برای شما به دغدغه تبدیل شده، با این جارو‌ها رفع می‌شود

هر مشکلی چاره‌ای دارد و قطعا مشکلاتی که شما خانم‌ها در منزل با آن روبه‌رو میباشید هم با پیشرفت تکنولوژی، به‌راحتی رفع می‌شوند. برای همه ما پیش آمده که هنگام جارو زدن اتاق‌های منزل، به‌خاطر سنگینی دستگاه جارو برقی و اینکه مجبور هستیم این وزنه را مدام از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر جابه‌جا کنیم، دچار مشکلاتی شویم، گاهی جارو برقی برعکس می‌شود یا حتی ممکن است در حین این حرکت‌ها قسمت‌هایی از آن دچار شکستگی شود.

اما اگر به‌تازگی سری به پایگاه اینترنتی‌های جست‌وجوی خرید یا اجاره خانه زده باشید، یکی از تازهترین امتیازاتی که برای آپارتمان یا خانه خود اعلام می‌کنند مجهز بودن به جاروبرقی مرکزی است. شاید این تصور برای شما پیش بیاید که بعد از ساخت و تکمیل خانه، دیگر این امکان وجود نداشته باشد که شما این تجهیزات را به منزل خود اضافه کنید، اما درواقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جارو برقی مرکزی همین است که شما می‌توانید به‌راحتی و در مدت زمان کوتاهی حتی بعد از ساکن شدن در خانه، آن را نصب و راه‌اندازی کنید.

همه‌چیز دربارهٔ جاروبرقی‌های مرکزی

جارو برقی مرکزی چه قطعاتی دارد و چگونه کار می‌کند؟

آن چیزی که شما در ظاهر از جارو برقی مرکزی خواهید دید تعدادی پریز است که در نقاط مختلف خانه شما نصب شده، این پریز‌ها درپوش دارند و به هیچ وجه قابل نفوذ توسط حشرات و جانوارن نیستند. این پریز‌ها باید در ارتفاع ۵۰ سانتی‌متری –نیم‌متری- از سطح زمین باشند و حتما حواستان باشد که نزدیک شومینه نباشند و اینکه پارتیشن وکمد هم مکان مناسبی برای آن است.«ست خرطومی» قطعه مهم دیگری است که شما بیش از هر چیزی با آن سر و کار دارید. این ست شامل یک لوله خرطومی فنری بلند است که معمولا ۴، ۸ یا ۱۲ متری است و سری‌های متفاوتی که برای جارو کردن قسمت‌های مختلف خانه کاربرد دارد. قسمت دیگری که درواقع اصلی‌ترین قطعه است دستگاه جارو برقی است در پایین‌ترین قسمت خانه جایی مثل موتورخانه، زیر پله‌ها، زیر زمین یا پارکینگ قرار می‌گیرد و به وسیله لوله‌کشی که در کف ساختمان انجام می‌شود گرد و غبار و ذرات کثیف به این مخزن منتقل می‌شود. تفاوت‌های موجود در این دستگاه‌ها می‌تواند به خاطر حجم مخزن آنها، وزن یا قدرت مکش آنها باشد که نسبت به این ویژگی‌ها، هرکدام از این دستگاه‌ها برای یک ، ۲ ، ۴ یا تعداد بیشتری از آپارتمان را به طور همزمان پوشش می‌دهد. لوله‌های زیر کار مورد استفاده هم از جنس PVC می باشند. آخرین قسمت نمایشگر ال ای دی روی دستگاه است و نشانگر وضعیت استفاده یا عدم استفاده از دستگاه است. سیستم‌های روشن و خاموش کردن این جاروها به سه صورت است؛ سیستم ریموت کنترل یکی از آنهاست، روشن و خاموش شدن خودکار با اتصال و جداسازی از پریز نوع دیگری است یا اینکه ممکن است به جای این دو مدل، روی دسته خرطومی شما دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن دستگاه باشد.

مزایای جارو برقی مرکزی نسبت به معمولی

مهم‌ترین ویژگی جارو برقی مرکزی مکش پرقدرت و بدون وقفه آن است. همچنین آلودگی صوتی جاروهای معمولی هم که حتما برای شما به دغدغه تبدیل شده، با این جارو‌ها رفع می‌شود و دیگر نیاز نیست نگران آلودگی فضای اتاق به‌وسیله ذرات ریز گرد و غبار هم باشید. جارو برقی‌های مرکزی با توجه به تعداد و مدت زمانی که از آنها استفاده می‌شود، به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می‌شوند و هم ایمنی‌های برقی آنها نسبت به جارو‌های معمولی بیشتر است و هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. پریز‌های استفاده شده در این سیستم بسیار حساس‌اند و هوابندهای پیشرفته دارند. ویژگی دیگر این جارو برقی‌ها مجهز بودن به دمنده یا همان فوت زن است. در نهایت اینکه با تمام این ویژگی‌های فوق‌العاده و پیشرفته، مزیت اصلی جارو برقی مرکزی عدم نیاز به تخلیه مستمر و تعویض پاکت‌ها است و بدون اینکه نیاز به حمل دستگاه به محل دیگری باشد، به‌راحتی می‌توانید دستگاه را در محل خود تعمیر کنید، هرچند که عمر این دستگاه‌ها بسیار بالاست و کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا می‌کنند.

قیمت جارو برقی مرکزی موجود در بازار

در حال حاضر محصولاتی از نامدارترین شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی در ایران به فروش می‌رسد، برندهایی چونDomel, Hower,Rownta,AEG، …. که از کیفیت بالایی هم برخوردارند، البته محصولاتی از کشور اسلووانی نیز وجود دارند که ارزان‌ترند و کیفیت پایین‌تری دارند، اما این به معنای بد بودن این محصولات نیست.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب هابرچسب ها: جارو برقی، مرکزی، سیستم، جارو مرکزی

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی شفیعی:

    قیمت و کاربرد جاروبرقی مرکزی و مشاوره میخواستم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.