همه اختراعات شهید تهرانی مقدم/ از موشک ماهواره بر تا طراحی پایگاه اینترنتی پرواز

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

همه اختراعات شهید تهرانی مقدم/ از موشک ماهواره بر تا طراحی پایگاه اینترنتی پرواز

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس طراحی ۶ موشک ماهواره بر، سامانه موشک حامل ماهواره و سیستم جدایش موشک را از دستاوردهای شهید تهرانی مقدم نام برد و گفت: یک سالی که از شهادت وی می گذرد iبه اندازه ۱۰ سال عقب ماندیم.

به گزارش دریچه خبر ، دکتر فتح الله امی در مراسم بزرگداشت شهید حسن تهرانی مقدم، “رجال” را افرادی باهوش و دانشمند توصیف کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته برای افراد دانشمند و نخبه اهمیت خاصی قایل می شوند و از آنها مراقبت می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره iبه اتفاق ای که منجر iبه شهادت شهید تهرانی مقدم شد، اظهار داشت: در صورتی که حمایتها از شهید تهرانی مقدم بیشتر بود این اتفاق رخ نمی داد و یک سالی که از شهادت ایشان می گذرد با اطمینان می گویم که در پروژه هایی که وی پیشتاز بود، iبه اندازه ۱۰ سال عقب ماندیم.

وی طراحی و پیاده سازی اولین موشک ماهواره بر با نام “قائم” را از دستاوردهای شهید تهرانی مقدم ذکر کرد و ادامه داد: این موشک، موشک ۴ مرحله ای سوخت جامد بود که قادر بود ۵۰۰ کیلوگرم بار مفید ماهواره را در مدار ۲۵۰ کیلومتری حضیض و اوج ۴۰۰ کیلومتری قرار دهد.

امی با اشاره iبه ضرورت توسعه فناوریهای فضایی در کشور، یادآور شد: در حال حاضر امواج صدا و سیما برای پخش برنامه ها از شبکه های مختلف از طریق ماهواره های غربی صورت می گیرد که با مشکلاتی که ایجاد شد این امواج از طریق ماهواره های روسیه پخش می گردد.

عضو سازمان فضایی ایران، میزان اجاره ماهواره از سوی سازمان صدا و سیما را سالانه ۲۰۰ میلیون دلار ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید تهرانی مقدم بیش از ۵۰ اختراع از خود بر جای گذاشته است، اظهار داشت: شهید تهرانی مقدم برای اولین بار در کشور iبه فناوری TBC یا Transportation Business Center دست یافت ضمن آنکه موفق iبه کسب دانش فنی سیستم هدایت کنترل تازه شد.

مجری طرح ماهواره امید، دستیابی iبه بدنه کامپوزیتی، فناوری عایقهای موتور، سوخت کامپوزیتی، سیستم جدایش موشک برای مراحل مختلف جدا شدت موشک در فضا، سامانه موشک حامل ماهواره و طراحی پایگاه اینترنتی پرواز از جمله دستاوردهای شهید تهرانی مقدم نام برد.

امی تجهیز کشور iبه انواع موشک را از دیگر دستاوردهای این شهید عنوان کرد و در این باره گفت: وی پس از طراحی و ساخت موشک “زلزال” موفق iبه پیاده سازی، موشک “مرصاد”، موشک “غدیر”، موشک “فاتح” و موشک “فتح المبین” شد ضمن آنکه مقدمات ساخت موشک ماهواره بر “قائم” را فراهم کرد.

همرزم شهید تهرانی مقدم، طراحی و ساخت رادار VHF و هلی کوپتر شاهد را از دیگر عناوین دستاوردهای وی ذکرکرد.


DaricheKhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.