همه باید برای حل مشکل بیکاری تلاش کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، دومین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سال ۹۱، مهمانان ویژه ای داشت که منتخبان استان کرمانشاه در مجلس نهم بودند، افرادی که در سخنانی کوتاه به برخی مشکلات و معضلات استان اشاره و به بیان برخی اهداف خود پرداختند.

نمایندگان استان همچنین بر وحدت میان مسوولین تاکید و آمادگی خود را برای هرگونه تعامل با مدیریت استان و در راس آنها استاندار کرمانشاه اعلام کردند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در سخنانی، آباد کردن کشور و حل مشکل بیکاری را وظیفه مسوولین دانست و گفت: این افراد باید با همدلی و اتحاد زمینه های رشد و توسعه هرچه بیشتر کشور را فراهم کنند.

دکتر ‘نعمت منوچهری’ توجه به روی کار آمدن مدیران توانمند و بومی براساس شایسته سالاری، تعهد و تخصص آن ها را از دیگر وظایف نمایندگان در مدت فعالیت کاریشان ذکر و ابراز امیدواری کرد با تعامل میان مجمع نمایندگان و تیم مدیریتی استان، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر کرمانشاه باشیم.

‘علی جلیلیان’نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو نیز، با بیان اینکه در سالیان اخیر تلاش های بسیار خوبی برای رفع محرومیت ها در مناطق مختلف و بویژه مناطق کمتر توسعه یافته صورت گرفته است، یادآور شد: در عین حال هنوز شاهد مشکلاتی نظیر بیکاری در این مناطق به ویژه در اسلام آباد غرب هستیم که حل این مشکل نیازمند تلاش جمعی تمامی مسوولین می باشد و برای رفع هرچه سریعتر آن باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

جلیلیان ، ایجاد شغل، مسکن و ارایه خدمات بهتر به مردم با همکاری دولت را از جمله وظایف ذاتی نمایندگان دانست و ابراز امیدواری کرد با همدلی مدیران و مسوولین استانی این امر محقق و شاهد توسعه یافتگی بیشتر استان کرمانشاه باشیم.

نماینده مردم سنقروکلیایی نیز با اشاره به شجاعت و ولایتمداری ملت ایران، آنان را شایسته بهترین خدمات دانست و گفت: تمام مسوولین کشور باید دست به دست هم بدهند تا شاهد ایرانی آبادتر و قدرتمند تر باشیم.

‘ابراهیم محبی’ با اشاره به این که نمایندگان مجلس منتخبین مردم هستند، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم تا مشکلات مردم را بررسی و تمام توان خود را برای حل آن ها بکار گیریم.

وی بیکاری و اعتیاد را دو مشکل اساسی استان کرمانشاه عنوان کرد که برای حل آن ها باید برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات در استان کرمانشاه، بیکاری و پایین بودن سطح مهارت را از جمله این مشکلات برشمرد و گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در استان ۷/۱۵ درصد می باشد که این در شان مردمی که هشت سال دلیرانه مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند، نیست.

حجت الاسلام ‘وحید احمدی’ پایین بودن سرانه ناخالص تولیدات داخلی و رشد بالای مهاجرت از استان را از دیگر مشکلات کرمانشاه عنوان و خواستار رسیدگی جدی به این مسایل شد.

وی همچنین از آمادگی مجمع نمایندگان استان برای تعامل شایسته با تیم مدیریتی استان و در راس آن ها استاندار خبر داد و گفت: یقینا تا این تعامل و هم افزایی میان نمایندگان و مدیران وجود نداشته باشد نمی توان به بهبود اوضاع دل خوش کرد و انتظار توسعه و پیشرفت بیشتر را داشت.

‘محمد رزم’ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم نیز از حضور پرصلابت مردم در دو مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی و ابراز امیدواری کرد؛ منتخبین ملت شایسته خدمتگزاری به آن ها را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا چهره کرمانشاه تغییر کند، جذب صد درصدی اعتبارات سال ۹۱ توسط دستگاه های مختلف برای این تغییر را حتمی برشمرد و گفت: مطمئنا اجرای پروژه هایی نظیر پالایشگاه آناهیتا، کارخانه خودروسازی و راه آهن غرب تاثیر بسیاری در ارتقاء شاخص های زندگی مردم خواهد داشت.

رزم همچنین حل مشکل بیکاری به عنوان سرمنشاء بسیاری از جرایم را امری واجب عنوان و ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران استان اقدامات، شاهد برچیده شدن این معضل در آینده نزدیک باشیم.

دیگر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، کرمانشاه را در تمامی بخش ها بویژه در بخش کشاورزی سرشار از استعداد و پتانسیل معرفی کرد که باید با توجه و رسیدگی به آن، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش استان را فراهم آوریم.

‘سید سعید حیدری طیب’ تلاش برای حل مشکل بیکاری و مهار آب های سطحی استان را خواستار شد و گفت: بدون شک همدلی میان تیم مدیریتی استان و مجمع نمایندگان، راه را برای توسعه همه جانبه استان فراهم می کند و باعث می شود کارها با نظم بهتری انجام گیرد.

‘عبدالرضا مصری’ نماینده دیگر شهر کرمانشاه، تلاش شبانه روزی برای احقاق حقوق مردم را وظیفه اصلی نمایندگان برشمرد و ابراز امیدواری کرد این افراد تا روز آخر نمایندگی خود با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی افزود: بهترین شاخص برای مسوولین، مردم هستند و هرگاه دیدیم که آن ها از ما راضی بودند به معنای آن است که کار و وظیفه خود را بخوبی انجام داده ایم و هرگاه نیز از عملکرد ما اظهار نارضایتی کردند به معنای آن است که راه را اشتباه رفته ایم.

مصری که به عنوان سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شده است، در پایان اظهار کرد: نمایندگان و مدیران استان باید با همدلی، نهایت توان خود را برای اجرایی کردن مصوبات پرخیر و برکت سفر مقام معظم رهبری به استان را فراهم آورند تا در سایه آن ها شاهد رشد و بالندگی دیاری باشیم که تمام بزرگان نظام از آن به نیکی یاد می کنند.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و همچنین رییس مجمع دوره ای نمایندگان استان نیز در سخنانی با اشاره به درگیر بودن استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس و لطمات زیادی که این استان و مردم آن در راه دفاع از آزادی و استقلال کشور متحمل شدند، خواستار توجه و رسیدگی بیشتر مسوولین عالی نظام به مناطق مرزی این استان شد.

‘فتح الله حسینی’ با اشاره به برخی مشکلات موجود در استان، بیکاری و مساله ریزگردها و گرد و غبار را از مهمترین این مشکلات برشمرد و گفت: بدون شک حل این مشکلات بویژه مسئله بیکاری که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند باید در اولویت قرار گرفته و تمام مسوولین در این راستا تلاش کنند.

در پایان سخنان نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس نهم، ‘سید دادوش هاشمی’ استاندار کرمانشاه نیز ضمن آرزوی موفقیت برای آنان، از آمادگی کامل مسوولین و مدیران استانی برای همکاری با نمایندگان استان در راستای پیشبرد اهداف نظام و رشد و توسعه هرچه بیشتر کرمانشاه خبر داد.

۷۴۵۸/۵۶۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۵۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.