همه خودروها تا پایان سال پلاک ملی می‌شوند

براساس ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی همه وسایل نقلیه باید مجهز به پلاک باشند و در ارتباط با پلاک ملی که از یک دهه قبل برنامه ریزی آن انجام شده است مقرر شد همه وسایل نقلیه دارایی پلاک مستقل و ملی باشند.

بر اساس قانون همه خودروهای عمومی شخصی و خودروهای دولتی دارای پلاک ملی شدند و خودروهای معلولین و خودروی تشریفات مجهز به پلاک ملی شدند و تا پایان سال پلاک همه خودرو‌ها ملی خواهد شد.
 
به گزارش ایلنا سردار مومنی در مراسم رونمایی از پلاک جدید ناجا گفت: براساس ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی همه وسایل نقلیه باید مجهز به پلاک باشند و در در ارتباط با پلاک ملی که از یک دهه قبل برنامه ریزی آن انجام شده است مقرر شد همه وسایل نقلیه دارایی پلاک مستقل و ملی باشند.
 
وی افزود: برهمین اساس خودروهای عمومی شخصی و خودروهای دولتی دارای پلاک ملی شدند خودروهای معلولین و خودروی تشریفات مجهز به پلاک ملی شدند و تا پایان سال پلاک همه خودرو‌ها ملی خواهد شد.
 
مومنی افزود: خودروهای تاریخی و کلاسیک نیز مجهز به پلاک ملی می‌شوند و به هر حال برخی از این خودرو‌ها در کلکسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است که حفظ شوند.
 
وی افزود: حداکثر یک ماه آینده تصویر و ساخت پلاک انجام می‌شود و لازم است تاکید کنم که برای ایجاد پلاک ملی آماده کردن سامانه و نرم افزار آن همزمان انجام شد و امروز پلاک‌های همه خودروهای نیروهای مسلح باید ملی شود و با ملی کردن پلاک ناجا این طرح آغاز شد.
 
وی ادامه داد: پلاک ملی باعث می‌شود تا اقدامات خودرو‌ها و تردد آن‌ها در سامانه ثبت شود و این اقدام منجر به ظهور نظم اجتماعی خواهد شد و برای کنترل خودرو‌ها و تسهیل در عبور و مرور آن‌ها باید خودرو‌ها مجهز به پلاک ملی شوند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.