قیمت میکروبلیدینگ یا میکرو ابرو در تهران (فروردین ۱۴۰۳)

قیمت میکروبلیدینگ یا میکرو ابرو

هزینه و قیمت میکروبلیدینگ ابرو در فروردین ۱۴۰۳ با توجه به مواد استفاده شده و دستگاه آن و نیز تجربه فردی که این کار را انجام میدهد و همچنین شهر و منطقه متغییر است ولی با بررسی های انجام شده از آرایشگاههای سطح شهر قیمت میکرو ابرو در تهران بین ۱ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان میباشد.

قیمت میکروبلیدینگ ابرو

البته ناگفته نماند که هزینه یا قیمت میکروبلیدینگ ابرو بیشتر از روش میکروپیگمنتیشن میباشد. متاسفانه از آنجایی که هیچ نظارتی بر روی نرخ آرایشگاه زنانه انجام نمیشود هر آرایشگاهی برای انجام خدمات میکروبلیدینگ قیمت های متفاوتی دارد که از ۱ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان میباشد البته در بعضی سالن های لوکس شمال شهر تهران قیمت میکرو ابرو را تا پنج میلیون تومان هم اعلام میکنند!

در ادامه با روش میکروبلیدینگ ابرو microblading ، عوارض و مراقبتهای قبل و بعد از آن آشنا میشویم و همچنین تفاوت آن با میکروپیگمنتیشن را بررسی می کنیم.

هزینه میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو چیست

میکروبلیدینگ ابرو یک روش تتوی دستی است که به تازگی مد شده است. روش میکرو ابرو نسبت به روش های سنتی و قدیمی که با استفاده از دستگاه انجام می شدند، روشی نیمه دائمی است. این روش با استفاده از یک تیغه خیلی نازک انجام می شود و با ان رنگدانه های را به درون پوست منتقل می کنند. در آمریکای فردی که میکروبلیدینگ انجام می دهد باید مدرک تخصصی هنر روی بدن را داشته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز، یکی از مهمترین بخش های صورت که در زیبایی تاثیر می گذارد ابرو است. اگر از فرم ابروی خود ناراضی هستید روش های زیادی برای تغییر دادن ابروها وجود دارد، ژل ابرو، مداد ابرو و تتو کردن ابرو جزو این روش ها هستند. اما یک روش جدید وجود دارد که طبیعی هم است. در ادامه روش میکروبلیدینگ ابرو را بیشتر بررسی می کنیم که می توان گفت خیلی زیباتر از نقاشی با استفاده از مداد است و خیلی شبیه به موهای واقعی است.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن نوعی روش دائمی و یا نیمه دائمی روی ابروها است. روش با استفاده از یک دستگاه دیجیتال انجام می شود. در این روش رنگ به صورت عمیق تر درون پوست می رود که با نام درم کاشته می شود. انجام این روش کمی بیشتر از روش میکروبلیدینگ زمان می برد.

میکروبلیدینگ در این روش از تیغ خیلی نازکی برای کشیدن خط هایی شبیه به تار مو استفاده می شود و در روش میکروپیگمنتیشن صدها نقطه بر روی ناحیه تحت درمان ایجاد می شود تا هنگامی که شکل و ساختار ابرو به دست آید.

در روش میکروپیگمنتیشن هر ۲ تا ۵ سال باید ابروها ترمیم و یا تجدید کرد. بهبود پوست پس از اتمام میکروپیگمنتیشن به مراقبت و زمان بیشتری نیاز دارد (در حد یک هفته). زمان مورد نیاز برای انجام روش میکروپیگمنتیشن حدود ۲ ساعت است. البته باید بدانید که هزینه میکروپیگمنتیشن بیش از میکوربلیدینگ است.

میکروبلیدینگ برای افرادی که قصد دارند ابروهای خود را ترمیم کنند و جاهای خالی در ابروها را پر کنند روشی مناسب است. کسانی هم که می خواهند قوس ابروی خود را بیشتر کنند این روش بسیار مناسب است.

مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ

روز رو انجام روش میکروبلیدینگ ورزش نکنید. قبل از انجام این روش آفتاب نگیرید تا دچار افتاب سوختگی نشوید. یک روز قبل از انجام این روش بعضی از داروها مانند آسپیرین، نیاسین، ویتامین E یا ایبپوپروفن مصرف نکنید. در روی انجام این روش الکل و کافئین مصرف نکنید. ۳ روز قبل از انجام این روش ابروهایتان را رنگ نکنید. در زمان قاعدگی حساسیت شما بیشتر می شود پس هنگام قاعدگی انجام ندهید.

میکروبلیدینگ ابرو

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

خیلی مهم است که بعد از انجام میکروبلیدینگ مراقبت هایی را انجام دهید. برای بهبود سریع تر و پیشگیری از بروز هر گونه مشکل موارد زیر را بعد از انجام میکروبلیدینگ به خاطر بسپارید:

– از موچین یا نخ برای بخش هایی که میکروبلیدینگ شده استفاده نکنید، اجازه بدهید هر نوع خراشیدگی یا خشکی پوست به خودی خود و به طور طبیعی برطرف شود. برداشتن موی این قسمت ها در این شرایط باعث بروز جای زخم می شود.

– از آب، کرم، پاک کننده، ماده آرایشی یا هر محصول دیگری تا ۱۰ روز در این بخش ها استفاده نکنید.

– به مدت ۳ تا ۴ هفته بعد از میکروبلیدینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

– ۱۰ روز اول از خوابیدن بر روی صورت خود اجتناب کنید.

– ۱۰ روز اول بعد از میکروبلیدینگ از شنا، سونای داغ و جکوزی اجتناب کنید.

– تا ۷ روز بعد از میکروبلیدینگ از خوردن غذاهای پر ادویه اجتناب کنید.

– از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

– از رانندگی با وسایل نقلیه رو باز مانند قایق، دوچرخه یا موتورسیکلت تا ۷ روز اجتناب کنید.

– قبل از دوش گرفتن از پمادی که پزشک برای مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ تجویز کرده، استفاده کنید تا از خیس شدن ناحیه درمان شده جلوگیری شود. در هنگام دوش گرفتن نیز سعی کنید صورت خود را از برخورد آب دور نگهدارید.

– در ۷ روز اول بعد از میکروبلیدینگ ناحیه درمان شده دچار خارش شده یا پوسته پوسته می شود. به هرحال با مراقبت های انجام شده این علائم به سرعت برطرف می شوند.

– بهبود زخم میکروبلیدینگ حدود ۱۴ تا ۳۰ روز طول می کشد. مراجعات بعدی به مرکز انجام میکروبلیدینگ ممکن است ۳۰ تا ۶۰ روز طول بکشد.

عوارض بعد از میکروبلدینگ ابرو 

ابروهای میکروبلیدینگ شده مراحل مختلفی را طی می کنند تا به طور کامل بهبود پیدا کنند. رنگدانه ها در روز اول انجام درمان خیلی تیره به نظر می رسند و علت آن این است که در روزهای اول رنگدانه ها هنوز روی سطح پوست قرار دارند و به طور کامل به عمق نفوذ نکرده اند. رنگ استفاده شده به تدریج کمتر می شود.

اگر مقداری رنگدانه روی دستمال کاغذی مشاهده کردید، نترسید زیرا این ها رنگدانه های اضافه هستند یا مایع بدن هستند که به طور طبیعی از پوست خارج می شوند.

زمانی که بهبود پوست شروع شود، این قسمت دارای پوست خشک یا ذراتی شبیه به شوره خواهد بود. این مسئله شاید باعث شود فکر کنید رنگدانه ها به سرعت محو شده و از بین می روند. اما این ها در واقع رنگ سطحی و پوست خشکی هستند که از روی ابروهای شما برطرف می شوند.

تا زمان بهبود کامل ابروها قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از ضد آفتاب دارای حداقل SPF 30 استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خوشید باعث می شود رنگدانه ها سریعتر از بین بروند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.