همه کارها برای درمان قلیچ انوری انجام می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

سرپرست دفتر موسیقی در عیادت از موسیقیدان ترکمن

علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی به همراه بهمن کاظمی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی، روز قبل برای عیادت قلیچ انوری استاد موسیقی ترکمن صحرا به بیمارستان رسول اکرم(ص) رفتند.

 به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، عصر روز قبل یکشنبه ۹ تیر ، علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه بهمن کاظمی دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی برای عیادت قلیچ انوری استاد موسیقی ترکمن صحرا به بیمارستان رسول اکرم(ص) رفتند.

این عیادت، پاشایی از نزدیک در جریان اوضاع کنونی و مراحل درمانی قلیچ انوری قرار گرفت و با دختر این نوازنده دربارهٔ وضعیت پدرش صحبت کرد. سرپرست دفتر موسیقی در این دیدار به خانواده انوری این اطمینان را داد که تمام کارهای لازم برای درمان این نوازنده موسیقی نواحی را انجام می دهند.

پاشایی همچنین به این نکته اشاره کرد که شخصی را برای بررسی ویژه و نظارت بر درمان قلیچ انوری قرار داده و او به عنوان رابط وزارت ارشاد و وزارت بهداشت تمام کارهای لازم برای درمان انوری را انجام می دهد.

قلیچ انوری از مدتی قبل دچار ناراحتی از ناحیه کبد شده بود و با مراجعه به مرکز درمانی گنبد، از وخامت بیماری خود مطلع می گردد و سپس به بیمارستانی در گرگان انتقال می یابد که با استمرار روند درمان به تهران مراجعه کرده و در بیمارستان رسول اکرم(ص) بستری می گردد. متاسفانه کبد قلیچ انوری دچار عفونت شده و این عفونت به بخش های دیگر بدن وی منتقل شده است.

بعد از ظهر دیروز قرار بود قلیچ انوری در بیمارستان رسول اکرم(ص) به اتاق عمل برود که متاسفانه مسئولان بیمارستان به سبب نبود رضایت فرزند ارشد وی از این کار اجتناب کردند تا این عمل با یک روز تاخیر به امروز موکول شود. امروز بعد از ظهر قرار است، با رضایت فرزند ارشد انوری، او را به اتاق عمل ببرند.

«قلیچ نوری» استاد موسیقی ترکمن صحرا، هفته قبل به سبب بیماری کبدی به بیمارستان منتقل شد که به سبب وخامت حالش چشم او هم آسیب دیده است. دوتار نواز پیشکسوت موسیقی هم اکنون در بیمارستان رسول اکرم(ص) طبقه ۶ بستری است.

انوری اجراهای مختلفی در کشورهایی مانند ژاپن، فرانسه، آمریکا داشته و مقام های بسیاری نیز کسب کرده و جزو مفاخر موسیقی ترکمن صحرا محسوب می گردد. اکنون کسی به اندازه قلیچ انوری به مقام های ترکمن صحرا اشراف ندارد و تسلط او بر منظومه ها و روایت های بخشی های این منطقه، مثال زدنی است.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.