همچنان جاوا را غیرفعال نگه دارید

۳۰م دیماه ،

 

از آنجایی که ۸۵۰ میلیون رایانه در خطر آسیب پذیری توسط حفره امنیتی جاوا قرار گرفتند وزارت امنیت داخلی ایالات متحده بار دیگر به کاربران سیستم عامل جاوا پیشنهاد کرد که همچنان جاوای خود را غیرفعال نگه دارند.
 
با وجود آن که شرکت اوراکل یک بروز رسانی فوری برای جاوا منتشر کرد، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده همچنان به کاربران کامپیوتر پیشنهاد می کند که جاوا را روی مرورگرهای خود غیرفعال کنند. زیرا ممکن است آسیب پذیری بدون اصلاح باقی مانده باشد.
 
شرکت اوراکل یک به روز رسانی برای جاوا منتشر کرد تا یک آسیب پذیری بحرانی را در اوارکل جاوا نسخه ۷ برطرف کند؛ این اقدام پس از انتشار یافتن راهنمایی امنیتی گروه DHS صورت پذیرفت.هفته قبل این گروه به کاربران کامپیوتر پیشنهاد کرده بودند که پلاگین های جاوا را غیرفعال کنند.
 
رخنه امنیتی موجود در جاوا به مهاجمان اجازه می دهد تا از راه دور و بدون احراز هویت کد دلخواه را بر روی کامپیوتر آسیب پذیر اجرا کنند.
 
اوراکل در راهنمایی امنیتی انتشار یافته اعلام کرد که به شدت به کاربران پیشنهاد می گردد تا برای برطرف شدن آسیب پذیرها، اصلاحیه های امنیتی را اعمال کنند. اما گروه DHS همچنان نگران است که رخنه های ناشناخته ای در جاوا بدون اصلاح باقی مانده باشند.
 
گروه CERT اعلام کرد که با وجود آنکه اجرای جاوا بر روی مرورگرهای وب ضرورت دارد بهتر است حتی پس از انتشار یافتن به روز رسانی، آن را غیرفعال نگه دارید.
 
براساس اعلام این گروه به روز رسانی اوراکل تنها یک آسیب پذیری را برطرف کرده و همچنان سایر آسیب پذیری ها وجود دارند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.