همکاری وزارت ارتباطات با دانشگاه عالی دفاع ملی در پژوهش های امنیتی در حوزه ICT

۱۲ تیرماه ۱۳،

دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند حوزه ICT را در پژوهش‌ها امنیتی و راهبردی کمک کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد حسن نامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت ارتباطات و دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: دانشگاه دفاع ملی می‌تواند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در ایجاد پیوست فرهنگی و اسناد راهبردی یاری کرده و آموزش در حوزه وزارت ICT را رونق می بخشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیوست فرهنگی باید در یک مسیر صحیح باشد بر همین اساس از ظرفیت علمی مراکز تخصصی و دانشگاهی بهره خواهیم برد.
وی ادامه داد: برای ورود به نسل‌های تازه باید برنامه‌ریزی خود را داشته باشیم که در این راستا باید از پژوهش‌های راهبردی در حوزه فضای سایبری حمایت کرد.
وی گفت روز قبل پست الکترونیک بومی برای مردم ایران بهره‌برداری شده که در راستای بهره‌برداری بهینه از شبکه ملی اطلاعات عمل خواهد کرد.
بر اساس این گزارش لازم به ذکر است به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی- پژوهشی، فناوری و آموزشی و بکارگیری از توانمندی ها و ظرفیت های موجود، این تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه عالی دفاع ملی منعقد شد.
هدف از این تفاهم نامه استفاده از توانمندی های طرفین در عرصه های آموزش، پژوهشی بوده و در همین راستا همکاری در جهت تعیین و تشکیل دوره های مورد نیاز برای تامین نیازمندی های آموزشی وزارت در زمینه علوم راهبردی در قالب دوره های آموزشی در دانشگاه عالی دفاع ملی صورت می گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.