هند بر فروش گندم سالم به ایران تاکید کرد

وزیر کشاورزی هند با تاکید بر تمایل کشورش برای فروش گندم به ایران گفت تلاش می‌کنیم تا گندم با کیفیت که بیماری سیاهک هندی ندارد به ایران صادر کنیم.

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، درحالی که دومین تولیدکننده بزرگ گندم جهان می‌کوشد تا انبارهای غله خود را خالی کند و کسری تجاری خود با ایران را کاهش دهد، شاراد پاوار وزیر کشاورزی هند گفت: هند می‌تواند به ایران گندم با کیفیت بفروشد.

 

بر اساس این گزارش، انبارهای غله آژانس‌های دولتی هند بیش از نیاز محلی ذخیره دارد و این کشور در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ رکوردی برابر با ۹۳٫۹ تن گندم تولید کرده است.

 

پاوار در کنفرانس سالانه سردبیران اقتصادی توضیح داد: تلاش می‌کنیم تا گندم با کیفیت از استان‌های مادایا پرادش و راجستان که بیماری سیاهک هندی ندارد به ایران صادر کنیم.

 

سیاهک هندی نوعی بیماری قارچی گندم است که کیفیت گندم را از بین می‌برد.

 

پالایشگاه‌های هند که دومین مشتری نفت ایران پس از چین هستند، ۴۵ درصد پول خریدهای نفتی خود از تهران را به روپیه و باقی را از طریق هالک‌بانک ترکیه می‌پردازند.

 

هم اکنون هیئتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی هند در تهران به سر می برد. مذاکره برای فروش یک میلیون تن گندم به ایران از جمله اهداف سفر این هیئت به تهران عنوان شده است.

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.