هند به دنبال ساخت گوشی ارزان قیمت برای نابینایان

۰۸م آذر ، موبنا- طراحان هندی درصدد ساخت گوشی های ارزان قیمت با پشتیبانی از خط بریل ویژه نابینایان می باشند.

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده که یک پنجم کل نابینایان دنیا در هند زندگی می کنند. بر این اساس، طراحان هندی اقدام به ساخت گوشی های ساده و ارزان قیمت ویژه اشخاص نابینا کرده اند.
بر اساس این گزارش، طراحان صنعتی در حال ساخت گوشی تلفن همراهی با پنل نمایشگر با خط بریل می باشند.
طراحان صنعتی معتقدند در طراحی گوشی ها نقص هایی وجود دارد که مانع کاربرد دستگاه ها برای کاربران می گردد و طراح پلی میان کاربر و فناوری است که باید این دو را به هم وصل کند.
گزارش ها حاکی است اولین گوشی هندی با صفحه نمایش بریل که قابلیت ارسال پیامک و نمایش نام ها را داشته باشد شش ماه آینده به بازار خواهد آمد. همچنین گوشی های هوشمندی که از نقشه و فناوری GPS بهره ببرند در برنامه آینده شرکت ها قرار خواهد گرفت.

گوشی های اولیه ای که برای نابینایان ارایه شده بود فقط از خط بریل پشتیبانی می کرد، بعدها گوشی هایی که امکان تبدیل متن به صوت را داشتند ارایه شدند و تاکنون برای ۲۸۵ میلیون کاربر نابینا یا کم بینا در سراسر دنیا ارایه شده است.

سامسونگ هم در سال ۲۰۰۶ برنده ساخت نمونه اولیه گوشی Touch Messenger برای کاربران نابینا با امکان ارسال و دریافت پیامک با خط بریل شد.

کارشناسان همچنین گوشی آی فون اپل را انقلابی در صنعت تلفن همراه می دانند زیرا از نرم افزارهایی پشتیبانی می کند که امکان استفاده برای کاربران نابینا را فراهم کرده است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، هند یک پنجم همه اشخاص نابینای دنیا در هند زندگی می کنند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.