هند نفت ایران را بیمه می‌کند

جام جم آنلاین: هند با پوشش بیمه نفتکش‌های هندی حامل نفت ایران توسط شرکت بیمه دولتی این کشور موافقت کرد.این امر از هرگونه اختلال در عرضه نفت ایران به پالایشگاه‌های هندی به دلیل تحریم‌های غربی جلوگیری می‌کند.

مقامات هندی گفتند که سازمان تنظیم مقررات بیمه‌ای هند با پوشش بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران توسط شرکت‌های بیمه دولتی این کشور موافقت کرده است. این امر به شرکت کشتیرانی هند این امکان را می‌دهد که انتقال نفت ایران را از سر بگیرد.

رییس اجرایی انجمن ملی کشتی‌داران هند گفت: این یک مورد از همکاری سه صنعت هندی(بیمه، کشتیرانی و نفت) برای ملت هند و امنیت انرژی آن است.

وی افزود: شرکت‌های بیمه داخلی هند اجازه دارند که کشتی‌های حامل نفت ایران را تا سقف ۵۰ میلیون دلار در برابر نشت نفتی و حوادث فردی بیمه کنند. آنها همچنین برای حفاظت از کشتی‌ها در برابر خسارات فیزیکی، بدنه و ماشین آلات آنها را تا سقف ۵۰ میلیون دلار بیمه خواهند کرد.

در صورت بروز یک نشت نفتی، شرکت‌های کشتیرانی هندی مسئول پرداخت هرگونه خسارت بالای ۵۰ میلیون دلار خواهند بود که ممکن است به چند میلیارد دلار برسد.

این در حالی است که دولت ژاپن برای تداوم معاملات نفتی با ایران در اقدامی بی سابقه با پوشش بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران تا سقف هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار موافقت کرده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.