هنرمندان باید جریانات اجتماعی و فرهنگی دنیا را رصد کنند

‘قاسم ناظمی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:برگزاری جایزه جهانی بیداری اتفاق مبارکی است.به این جهت که فعالیت های هنری انجام شده با موضوعات بیداری و مبارزات کشورها علیه قدرتمندان و ظالمان از گرچه همواره وجود داشته اما تداوم و عمق پیدا نکرده است.

وی ادامه داد:اگر ما مدعی هستیم که حرف هایی در عرصه جهانی برای حمایت از مظلومان و مبارزان راه آزادی دارد که در چارچوب مختصات ایران نمی گنجد، باید این نگاه اجتماعی و فرهنگی را در هنر امروز هم بازتاب دهد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری توضیح داد:هنرمندان در هر جای دنیا که باشند صداهای جامعه را می شنوند و براساس صداهای نو آثاری خلق می کنند.

به عقیده ناظمی،هنرمندان روحیات حساسی دارند که بازخوردهای آنها نسبت به موضوعات جهان پیرامون بسیار دقیق است.

این مقام مسوول در سازمان فرهنگی شهرداری، با بیان اینکه جریان جهانی بیداری ،حرکتی زنده ،اصیل و مردمی است ادامه داد:به طور یقین این موضوع بیشتر از آنکه رنگ و بوی سیاسی داشته باشد،اجتماعی بوده و در میان آحاد مختلف مردم مورد توجه قرار می گیرد.

وی به برپایی جایزه جهانی بیداری اشاره کرد و گفت:حضور هنرمندان بیش از ۵۴ کشور جهان در این رقابت هنری و خلق آثار اثرگذار و مهم در رشته های کاریکاتور،پوسترو عکس نشان دهنده ظرفیت بالای این بخش است.

ناظمی همچنین تاکید کرد:باید فعالیت های هنری برگرفته از حرکت ها و تلاش های مردم در سراسر جهان را جدی گرفت و تلاش کرد اقدامات انجام شده دراین زمینه به زمان و مکان خاصی محدود نشود.

در این نمایشگاه بیش از ۴۳۹ اثر هنری شامل ۷۱ اثر در بخش پوستر، ۹۰ اثر دررشته عکس و ۱۴۵ اثر در بخش کاریکاتور با موضوع کلی بیداری به معرض نمایش گذاشته شده اند.

خیزش ملل جهان، بیداری اسلامی در جهان معاصر، پایداری در برابر نظام سلطه و مبارزه با استبداد چهار محور این رقابت هنری بین المللی است.

آثار عرضه شده در این نمایشگاه از میان بیش از ۳ هزار اثررسیده از ۵۹ کشور جهان همچون آرژانتین، ایتالیا، آلمان، آمریکا، استرالیا، فرانسه،‍ ژاپن، مکزیک، هلند و یونان انتخاب شده اند.

این نمایشگاه تا ۲۲ خرداد درموزه امام علی(ع) برپاست.

فراهنگ**۹۱۷۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۶۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.