هنرمندان تجسمی تولید و انتشار فیلم موهن را محکوم کردند

هنر > تجسمی
جمعی از هنرمندان برجسته تجسمی با انتشار بیانیه‌ای تولید و انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این بیانیه آمده است: بار دیگر کینه توزان به دین الهی اسلام با خیال واهی خواستند چهره تابناک و چراغ راه سعادت بشر را خدشه دار کنند غافل و جاهل از اینکه نام اسلام رساتر فریاد خواهد شد و پیروان پیامبر رحمت استوارتر رهرو آن حضرت خواهند بود.

از صدر اسلام تاکنون جاهلان و گمراهانی در دشمنی با عدالت و سعادت به ساحت ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) اهانت کردند اما عظمت و نورانیت رسول رحمت با وهم و خیال خام کوته نظران پوشانده نمی‌شود و این جهالت اهانت کنندگان است که برای جهانیان آشکارتر می‌شود.

ما هنرمندان با اعتقاد به اینکه روح هنر با توهین و دروغ سازگاری ندارد و گوهر ناب و پاک هنر عرصه کینه توزی با ادیان الهی نیست ساخت و انتشار به ظاهر فیلم موهن را محکوم نموده واز همه بیداردلان و آزاداندیشان عالم می‌خواهیم تا علاوه بر محکومیت اینگونه اعمال با سازندگان آن برخورد نمایند.

به امید روزی که جهان در صلح و صفا و عاری از کینه توزی و دشمنی باشد.

یدالله کابلی خوانساری، نصرالله افجه‌ای، مجید مهرگان، جلیل رسولی، طاهر شیخ الحکمایی، محمد علی رجبی، اصغر کفشچیان مقدم، بهرام کلهرنیا، سید عباس میرهاشمی، محمد مهدی قان بیگی، منیژه آرمین، جمشید سماواتیان، عین الدین صادق زاده، بهمن عبدی،‌ علی هاشمی شهرکی، بهزاد اژدری، احمد خلیلی فرد، منوچهر موغاری، علی وزیریان، احمد عبدالرضایی، جلیل جوکار، علیرضا کریمی صارمی، ناصر جواهرپور، علی تن و … امضاکنندگان این بیانیه هستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.