هنرنمایی کوبه‌ای‌نواز هرمزگانی در اتریش و بلژیک

۱۰اردیبهشت،

علیرضا ملاحسینی، هنرمند کوبه‌ای نواز هرمزگانی، به همراه کیهان کلهر و علیرضا قربانی در اتریش به روی صحنه رفت.

به گزارش هنرآنلاین، مدیر برنامه‌های ملاحسینی با بیان این مطلب افزود: این هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی برای اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی در فستیوال “۴۰۲۰” اتریش در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت به این کشور سفر کرده‌اند.

حمید ملاحسینی این فستیوال را یکی از فستیوال‌های معتبر موسیقی جهان معرفی کرد که امسال به نام”آیینه ایران” نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: علیرضا ملاحسینی، نوازنده سازهای کوبه‌ای، علیرضا قربانی خواننده، کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و علی بهرامی‌فرد، نوازنده سنتور در ادامه تور موسیقایی که در اروپا برگزار می‌کنند، اول ماه می (۱۱ اردیبهشت‌ماه) در شهر گنت کشور بلژیک در یک فستیوال بین‌المللی دیگر اجرا خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بخش بیشتر این اجراها ساز و آواز بداهه‌ است و تصنیف‌ها نیز از کارهای قبلی انتخاب می‌شود و گروه در تلاش می باشند ماهیت موسیقی ایرانی را به مخاطبان خارجی نشان دهد و جنبه‌های مختلف این موسیقی را آشکار کنند.

این فستیوال‌ را رادیو و تلویزیون‌ کشور اتریش پوشش می‌دهد و بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای موسیقی جهان در آن شرکت می‌کنند.

علیرضا ملاحسینی در کارنامه خود افزون بر کیهان کلهر و علیرضا قربانی همکاری با هنرمندان دیگری مانند افشین خلج، حسین علیزاده و حمیدرضا نوربخش را نیز ثبت کرده است.

قابل ذکر است، در بروشور فستیوال “۴۰۲۰” اتریش آمده؛ ایران فرهنگی غنی، متنوع و پیچیده را دارا می‌باشد که ریشه در اولین زمان‌های ماقبل تاریخ دارد. همچنین طرحی که تا به امروزروشنگر و الهام‌بخش آرمان‌های غربی، تصورات و آرزوها در خوبی‌ها بوده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.