هنوز ویندوز ۸ محبوب نیست

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است خبرگزاری‌ها- در حالی که تصور می‌شد عرضه ویندوز ۸ سبب رونق بازار سخت افزار شود، در عمل چنین چیزی رخ نداده است.

بررسی های موسسه تحقیقاتی IHS نشان می دهد که نسخه تازه سیستم عامل ویندوز سبب تقویت قابل توجه بازار DRAM نمی شود، این در حالی است که در گذشته عرضه نسخه های مختلف ویندوز معمولاً تکانی اساسی به این بازار داده و آن را پررونق تر می نمود.

بر اساس برآوردهای IHS در گذشته به طور سنتی عرضه ویندوز سبب رشد دو رقمی فروش در بازار DRAM می شد، اما امسال بررسی ها نشان می دهد که در بهترین شرایط بازار DRAM به خاطر عرضه ویندوز ۸ تنها قرار است ۸ درصد رشد کند.

در کنار مشکلات جدی اقتصادی یکی از علل این رشد کمتر از حد انتظار آن است که برای مهاجرت به ویندوز ۸ به روزرسانی جدی سخت افزاری نیازی نمی باشد و رایانه هایی که توان اجرای ویندوز ۷ را داشته باشند می توانند به سادگی ویندوز ۸ را هم اجرا نمایند.

مایکروسافت هفته گذشته رسماً از ویندوز ۸ و همین طور نسخه همراه آن موسوم به ویندوز RT رونمایی نمود و آن را یک محصول فعال و کامل توصیف نمود.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.