هنگامه اخوان و گروه ˝تال˝ به تالار وحدت می‌روند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

هنگامه اخوان و گروه ˝تال˝ اواخر ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری به صحنه می‌روند.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این کنسرت که با عنوان ” یادواره محمد علی امیر جاهد ” برگزار می گردد ، قطعاتی در دستگاه چهارگاه و آواز بیات اصفهان از ساخته‌های امیر جاهد، حسن کسایی، مرتضی نی‌داود و علی اکبر شهنازی توسط این بانوی پیشکسوت موسیقی اجرا خواهد شد.

آزاده امیری(تار)، شیما بلوکی‌فر و نسیم اربابی(کمانچه)، مرجان راوندی (عود) و نازنین پدرثانی(تنبک) در این اجرا اخوان را همراهی خواهند کرد.

کنسرت “هنگامه اخوان” سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ، ساعت ۱۶ ویژه بانوان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

همچنین فرج علی‌پور نوازنده چیره‌دست کمانچه‌، خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی همراه با گروه موسیقی “تال” قطعات خاطره انگیزی را طی یک شب اجرا تقدیم علاقمندان می‌کند.

بخش اول این کنسرت در دستگاه شور تدارک دیده شده که طی آن قطعاتی چون شبانه، نازارم قشنگم، ساز سحری و جومه آوی اجرا می گردد و در بخش دوم نیز که در دستگاه ماهور اجرا می گردد قطعات برزان، زنگه زنگه، آمان گلیا، کوچکله شیرازی، کوچ، لرزان لرزان و دایه دایه نواخته می‌شود.

در ادامه این کنسرت از قطعه بهار گلونی که به طور مخصوص برای این برنامه ساخته شده نیز رونمایی خواهد شد.

افزون بر فرج علیپور به عنوان خواننده و نوازنده کمانچه ، مسلم علیپور(کمانچه و سرپرست گروه)، میلاد علیپور(تار وتنظیم کننده)، حمید بهروزی نیا(تار)، داود رحمان پور (سنتور)، مریم خدابخش(عود)، آوا ایوبی(تار باس) ، مهدی بصیرت(قیچک باس) ، محسن کیهان نژاد(سرنا و بالابان )، رضا دربندی(دف و دهل)، ماهور زمانه پور(تنبک) و شایان ریاحی به عنوان نوازنده (سازهای کوبه ای) وی را در این کنسرت همراهی می‌کنند.

کنسرت گروه موسیقی “تال” دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ، ساعت ۲۲ در تالار وحدت اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به پایگاه اینترنتی ایران کنسرت مراجعه نمایند.

 پایان پیام/۴۶

 

 

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سمیرا:

    مطمینم که اجرای آقای علیپور مثل همیشه فوق العاده خواهد بود
    متاسفانه من دورم و نمیتونم اجرای ایشون رو از نزدیک ببینم ولی به همه توصیه میکنم که برن چون حتما لذت میبرن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.