هنیه: قاهره اجازه نمی‌دهد آسیبی به غزه برسد، امنیت مصر امنیت ماست

۲۵م دیماه ،

DataFiles_Cache_TempImgs_2013_1_News_1391_day_288_300_0.jpg

نخست وزیر دولت حماس ورود هیات بلند پایه ورزشی مصری به نوار غزه را نشانگر لغو تحریم ورزشی این منطقه از سوی مصر و کشورهای عربی خواند و مصر را بزرگ‌ترین حامی امنیت فلسطین خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس این مطلب را در دیدار با یک هیات بلند پایه ورزشی به ریاست فاروق العامری، وزیر ورزش مصر در منزلش واقع در اردوگاه الشاطی در نوار غزه عنوان کرد.

این هیات متشکل از ۷۰ شخصیت ورزشی و رسانه ای و تعدادی از اعضای مجلس شورای مصر (پارلمان) بود.

هنیه این سفر را یک اقدام تاریخی خواند و گفت: پیشقراولی مصر در تمامی زمینه‌ها در میان کشورهای عربی و اسلامی امری شناخته شده است، نوار غزه در قبل در تمامی حوزه‌ها تحت مدیریت مستقیم مصر بود و فلسطین در تمامی رویارویی‌ها تحت حمایت طرف‌های مصری و عربی قرار داشت و این مصر بود که از سرزمین و میراث امت اسلامی حراست می کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما در فلسطین زندگی کرده‌ایم، ولی به دست استادان مومن و متعهد مصری تربیت شده‌ایم، مصری‌ها خدمات بسیاری به فلسطین کرده‌اند و خون بسیاری از مصری‌ها در جریان رویارویی با دشمن صهیونیستی در قدس و فالوجه و غزه ریخته شده است.

نخست وزیر دولت حماس ادامه داد: به برادران مصری خود می گویم شما در پیروزی مقاومت در جریان جنگ ۸ روزه اخیر شریک میباشید، موضع رهبران و ملت مصر دشمن صهیونیستی را سر جایش نشاند، مصر همچنان به نقش، تعهدات، انقلاب و راه شهدای خود پایبند است، این کشور هرگز به صهیونیست‌ها اجازه نخواهد داد که نوار غزه را جولانگاه خود قرار دهند.

هنیه تصریح کرد: مصر حکم سر را برای جهان عرب دارد و ثبات و امنیت جهان عرب در گرو ثبات و امنیت مصر است، اگر مصر امنیت نداشته باشد فلسطین نیز امنیت نخواهد داشت، هنگامی که مصر قوی باشد، فلسطین نیز اقتدار خواهد داشت و احساس امنیت خواهد کرد.

هنیه اظهار داشت: خداوند بلند مرتبه را شاکریم که بزرگ‌ترین پرونده فلسطینی (انعقاد قرارداد مبادله اسرای فلسطینی) به مصر سپرده شد، قراردادی که در سایه پایداری ملت فلسطین و نقش آفرینی عظیم قاهره به ثمر نشست.

وی یادآور شد: مصر هم اکنون یک پرونده دیگر فلسطینی را در دست دارد و آن هم آشتی ملی است از همین جا پیامی را به رهبران و ملت مصر می دهیم و آن اینکه احیای وحدت ملی یک گزینه راهبردی است و باید هر چه زودتر شکاف داخلی را ترمیم کرد تا بتوانیم در سایه آن یک دولت یکپارچه و ملی تشکیل دهیم.

نخست وزیر دولت حماس تصریح کرد: شکاف داخلی از نگاه ملت فلسطین یک پدیده استثنایی به شمار می رود.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: مصر همچنین در زمینه بازسازی نوار غزه نقش آفرینی کرده و می‌کند و مصالح مورد نیاز را وارد این منطقه می‌کند و تا به امروز نیز مقادیر قابل توجهی سوخت قطری از طریق مصر وارد باریکه غزه شده است.

وی یادآور شد: غزه همواره از امنیت مصر حراست خواهد کرد، امنیت مصر در واقع امنیت ماست و ثبات آن در حقیقت ثبات ماست.

از سوی دیگر، وزیر ورزش مصر از دولت هنیه و ملت فلسطین به خاطر استقبال گرم و باشکوهشان از این هیات تقدیر و تشکر کرد.

عامری فاروق افزود: عمده ترین هدف این هیات لغو تحریم ورزشی فلسطین است.

وی خاطرنشان ساخت: مصر یک رویکرد شفاف و روشن در مورد حمایت از ورزش فلسطین دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.