هواشناسی نباید از ترس ایجاد وحشت اطلاع‌رسانی نمی‌کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که مسئولان سازمان هواشناسی به مجلس احضار شوند و در مقابل نمایندگان مردم در خصوص طوفان روز قبل تهران پاسخگو باشند، گفت: هواشناسی نباید از ترس ایجاد وحشت بین مردم، اطلاع‌رسانی نکند.

خبر اقتصادی:اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با  تسنیم در خصوص طوفان و گردوخاک روزگذشته در تهران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سازمان هواشناسی باید به موقع اعلام کند موضوعی مانند طوفان روز قبل است که البته در این زمینه خبرهای از آن‌ها منتشر نشد.

وی افزود: مردم انتظار ندارند که نیمه ابری بودن یا بارانی بودن هوای تهران را متوجه شوند بلکه شهروندان انتظار دارند تا سازمان هواشناسی حوادث طبیعی مانند طوفان یا بارندگی که منجر به سیل شود را اطلاع‌رسانی کنند در واقع حوادث تگرگ، طوفان و سیل باید از سوی سازمان هواشناسی به گوش مردم برسد.

نماینده مردم تبریز بیان کرد: حوادث طبیعی اگر به مردم اطلاع رسانی نشود، جان و مال مردم را به خطر می‌اندازد؛ در این زمینه احتیاط و سانسور نباید از سوی سازمان هواشناسی صورت گیرد.

سعیدی افزود: سازمان هواشناسی به سبب این‌که وحشت بین مردم ایجاد نشود نباید دست از اطلاع‌رسانی بکشد؛ در کشورهای دیگر وقتی چنین اتفاقی در حال اتفاق است، ۷۲ ساعت قبل به تمام شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: سازمان هواشناسی باید در مواقع اضطراری مردم را آگاه کند؛ روز قبل ۵ کشته و تعداد بسیاری زخمی بر اثر طوفان شاهد بودیم لذا توجیهات سازمان هواشناسی قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: سازمان هواشناسی روز قبل در صدا و سیما اعلام کرد که انتظار نداشتیم انرژی بارندگی به این میزان افزایش یابد و منجر به طوفان شود در واقع سازمان هواشناسی خود سبب علمی این موضوع را نمی‌داند.

سعیدی گفت: نمایندگان مردم تهران باید سازمان هواشناسی را به مجلس احضار کرده تا در مقابل آنها پاسخگو باشند؛ اولین اقدام و پیگیری باید از سوی نمایندگان باشد و اظهار تأسف خوردن کاری پیش نمی‌برد بنابراین مسئولان سازمان هواشناسی باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.